همه باید در زمینه فعال نگه داشتن کانون های مساجد احساس تکلیف کنند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با تاکید ایشان بر فعال نگه داشتن کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: بیانات معظم له، وظیفه همگان را در قبال کانون های مساجد دوچندان کرده و همه باید در این زمینه احساس تکلیف کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از هرمزگان، حجت الاسلام احمد پهلوانی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان در جلسه گرامیداشت 19 مهر در شهرستان سیریک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با تاکید ایشان بر فعال نگه داشتن کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: بیانات معظم له، وظیفه همگان را در قبال کانون های مساجد دوچندان کرده و همه باید در این زمینه احساس تکلیف کنند.

 

وی با اشاره به وضعیت کنونی و همجمه های مختلف دشمنان علیه اسلام ناب محمدی و نظام مقدس جمهوری اسلامی، افزود: مقام معظم رهبری در جمع علملی خراسان شمالی با درایت این موضوع حساس را گوشزد فرمودند و امروز نیاز است همه دلسوزان به خصوص روحانیون، نگاه ویژه ای به کانون های فرهنگی هنری مساجد داشته باشند.

 

حجت الاسلام پهلوانی در ادامه اضافه کرد: همکاری بخش های مختلف همکار در مساجد یکی دیگر از خواسته های مقام معظم رهبری در جمع روحانیون خراسان شمالی است که فعالان عرصه مسجد باید با پرهیز از هرگونه اختلاف، به این مهم جامه عمل بپوشند.

 

وی ادامه داد: رهبری در سخنان گرانقدرشان درباره خوشرویی و مدارا در برخورد با جوانان در مساجد و کانون ها تاکید کردند و از این رو وظیفه همه ماست که با عمل به فرامین معظم له، زمینه را برای جذب حداکثری نسل جوان در مساجد فراهم کنیم.

 

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه 19 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان سیرک فعال هستند، عنوان کرد: از این تعداد، پنج کانون در سال جاری در این شهرستان تاسیس شده است که عملکرد آنها قابل قبول است.

 

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد، مجموعه ای غیر دولتی است که ردیف بودجه مشخصی ندارد، از فرماندار سیریک خواست در شورای برنامه ریزی شهرستان در راستای تجهیز و تقویت کانون ها اعتباری را در نظر بگیرد.  

 

پهلوانی در پایان به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و خواستار تشکیل جلسات منظم هیات نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد به ریاست فرماندار در شهرستان سیریک شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 408235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha