تئاتر بستر مناسب مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است

خبرگزاری شبستان: کارگردان نمایش رویای کاغذی با بیان اینکه باید مفاهیم فرهنگی اسلامی از طریق تئاتر انتقال یابد، گفت: تئاتر بستر مناسب مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

رضا فقیهی، کارگردان نمایش رویای کاغذی به خبرنگار شبستان گفت: یکی از رسانه‌های بسیار مهمی که می‌تواند نکات تربیتی، دانش و آگاهی را به کودکان منتقل کند، تئاتر است زیرا این هنر به صورت زنده با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند و این ویژگی، تاثیر بسیار عمیقی در ذهن کودک ایجاد می‌کند.

 

وی با بیان اینکه کودکان دارای روحیه لطیف از درک نمایش دارند، افزود:  قطعا تاثیرگذاری اجرای نمایش در کودکان و نوجوانان بیش از برگسالان اثرگذار خواهد بود.

 

وی با اشاره به ضرورت برنامه های فرهنگی برای کودکان، تصریح کرد: تئاتر بستر مناسب مقابله با تهاجم فرهنگی و شبیه خون فرهنگی دشمنان است.

 

کارگردان نمایش رویای کاغذی اظهار داشت: یکی از بهترین نقطه گذاری ها در حوزه تئاتر کودک، آموزش درست مفاهیم در راستای جامعه پذیری، آموزه های دینی و مبانی اعتقادی و انتقال آنها به قشر کودک و نوجوان است.

 

فقیهی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر کودک در همدان، خاطرنشان کرد: استان همدان ظرفیت و پتانسیل برگزاری اینگونه جشنواره ها را دارد و عملکرد مثبت جشنواره تئاتر کودک در طی چند سال اخیر حاکی از این مورد است.

 

وی گفت: برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان طی سال‌های اخیر باعث رشد استعدادهای هنری در بین کودکان شده است و همچنین می تواند به چشم اندازهای مورد نظر در این حوزه دست پیدا کند.

 

پایان پیام/

کد خبر 408606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha