قرآن و عترت محور فعالیت های فرهنگی مساجد است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: قرآن و عترت محور فعالیت های فرهنگی مساجد برای تمامی دستگاه های فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان،حجت الاسلام دکتر علی محمدی‏، نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در همایش مشترک طرح های اوقات فراغت مساجد و بقاع متبرکه استان اصفهان شامل طرح آسمانی هاکانون های مساجد، حلقه های صالحین بسیج‏، هسته های جوان سازمان تبلیغات اسلامی و نشاط معنوی سازمان اوقاف اظهار داشت: مساجد در کشور ایران از جایگاه خاصی برخور داراند و این انقلاب از مساجد با تدابیر رهبر کبیر انقلاب اسلامی تشکیل و در همین مساجد فعالیت های خود را ادامه داده است.

وی افزود: اقتدار انقلاب اسلامی ایران به دلیل مبدا ارزشمند به نام مساجد بوده است که آغاز حرکت انقلاب از این مراکز بوده و امروز محل اتحادو اجتماع مردم است.

حجت اسلام محمدی با بیان اینکه مراکز فرهنگی در مساجد نقش بسزایی در توسعه فعالیت های مساجد و تحقق اهداف انقلاب اسلامی دارند‏ اذعان داشت: قرآن و عترت محور فعالیت های فرهنگی مساجد برای  تمامی دستگاه های فرهنگی است وهمه بر محور قرآن و عترت فعالیت می کنند.

وی در بخشی از سخنان خود به عید غدیرخم اشاره و این عید را هدیه بزرگ خداوند به بشریت دانست و تصریح کرد: واقعه غدیر و هدیه ولایت خداوند مخصوص تمامی ملت های مسلمان و غیر مسلمان است.

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: غدیر خم خط ولایت را تا قیامت برای همه مردم ترسیم کرد و اهمیت ولایت و سرپرستی را نشان داد.

وی عمل به دستور ولایت و دستور غدیر را عامل سربلندی اسلام و مسلمانان عنوان کرد و گفت: عدم تبعیت از پیام غدیر حرکت اسلام را با مشکل روبرو ساخت که اگر اطاعت و فرانبری مسلمان آن زمان انجام می شد آنگاه وقایع اسلامی به گونه دیگر رقم می خورد.

حجت الاسلام محمدی به خطبه فدکیه اشاره کرد و گفت: در این خطبه حضرت زهرا(س) به اهمیت توجه به پیام غدیر تاکید دارند مشکلات را ناشی از بی توجه به موضوع مهم ولایت بیان می کنند.

پایان پیام/

کد خبر 408922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha