14 نمایش اجتماعی و فرهنگی در جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان اجرا شد

خبرگزاری شبستان: دبیر دهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان از اجرای 14 نمایش با موضوعات اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و دفاع مقدس در بخش های خیابانی، صحنه ای و ویژه این جشنواره طی مدت 6 روز از 14 - 19 مهر در این شهرستان خبر داد.

مهدی نادعلی، دبیر دهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان، با اشاره به راه یابی و رقابت  21 اثر نمایشی در بخش صحنه ای و  خیابانی این جشنواره به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: نمایش های صحنه ای بخش مسابقه جشنواره از 18 - 23 مهر ماه و نمایش های بخش خیابانی از 14 - 21 مهرماه جاری اجرا می شود.

 

*آغاز جشنواره با نمایش "سبک زندگی" در راستای تحقق کلام رهبری

 

وی اجرای نمایش خیابانی "سبک زندگی " در راستای تحقق کلام مقام معظم رهبری با بازی امیر حسین حداد و رضا کریمی از بازیگران شاخص تئاتر کاشان و به کارگردانی محسن خسروی همزمان با روز  دوشنبه (۱۴ مهر) را یادآورشد و گفت: دور افتادن جامعه امروزی از سبک زندگی اصیل ایرانی اسلامی در این نمایش به شیوه طنز برای مخاطب اجرا می شود.

 

به گفته وی، نمایش  " چهار خوان جاسم" برگرفته از شاهنامه از اصفهان به کارگردانی جلال مشتاقیان زاده نیز دومین نمایش نخستین روز جشنواره است که برای بیان مسائل اجتماعی اجرا شد.

 

*سوژه های اجتماعی "همسایه آزاری" و " تنز تلخ" نمایش های روز دوم جشنواره

 

این مسوول دهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان اجرای دو نمایش "همسایه آزاری" و " تنز تلخ" با استقبال خوب شهروندان کاشانی در دومین روز (15مهر) برگزاری این جشنواره را خاطرنشان کرد و گفت:نمایش "همسایه آزاری" به کارگردانی و نویسندگی مسعود براهیمی و  بازی داود براهیمی و دل آرام ترکی از اصفهان با موضوع فرهنگ آپارتمان نشینی و مشکلات زندگی در آن در دانشگاه کاشان، آزاد و پارک ناژون اجرا شد.

 

نادعلی افزود:نمایش " تنز تلخ" به نویسندگی و کارگردانی شاهو محمودی و بازی سیوان فتاحی و شاهو محمودی از مریوان، مشکلات و آسیب های جوانان در زمینه های مختلف کار و زندگی به صورت پانتومیم در میدان 15 خرداد، دانشگاه آزاد و ندامتگاه کاشان به نمایش گذاشته شد.

 

*تاثیرات شبکه های ماهواره ای در بیف استراگانف همزمان با سومین شب جشنواره

 

وی با اشاره به اجرای نمایش "بیف استراگانف" در سومین شب جشنواره(16 مهر) در کاشان افزود:این نمایش به کارگردانی حسن عظیمی تبریزی، نویسندگی پژمان شاهوردی و بازی یونس ظریف و حسن عظیمی تبریزی با موضوع تاثیرات شبکه های ماهواره ای در زندگی شهروندی و آثاری که برجا می گذارد اجرا شد.

 

به گفته وی،نمایش" بیف استراگانف " داستان زری خانم و آقا مراد است که زری خانم شوهرش را مجبور به فروختن الاغ خود و خرید ماهواره می کند و در نهایت رفتن به تهران و مشکلات اقتصادی، اخلاقی و فرهنگ شهروندی می شود.

 

*ترویج فرهنگ بخشش، کمک به همنوع و حقوق شهروندی موضوعات نمایش های  چهارمین شب جشنواره

 

مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان با اشاره به اجرای نمایش های خیابانی "جدایی شیرین از فرهاد"  و زندگی قلکی" در چهارمین شب جشنواره(17 مهر) گفت:نمایش "جدایی شیرین از فرهاد" به کارگردانی و نویسندگی احسان فلاحیان از کرج با موضوع حقوق شهروندی  و نمایش" زندگی قلکی" نیز به کارگردانی کژال راست بین و بازی مختار محمدی از مریوان با موضوع فرهنگ بخشش و کمک به همدیگر به نمایش گذاشته شد.

 

* اعتقادات مذهبی، بحران وجود یا عدم شانس موضوعات نمایش های پنجمین شب جشنواره

 

نادعلی اظهارداشت: نمایش های نمایش های " شانس" ، " آقا ممنون"  و " آخرین نامه"  در پنجمین شب جشنواره(18مهر) در سالن های مهربان، مهرگان و تماشاخانه ماه فرهنگسرای مهر سازمان برای مخاطبان اجرا شد.

 

وی افزود:نمایش " شانس " با موضوع بحران وجود یا عدم شانس به نویسندگی و کارگردانی کاوه مهدوی،  بازی فرامرز قلیچ خانی، آهنگساز علی انوری، مشاور آهنگساز سعید رحیمی،  محمد شیرین زاد و مجید طالقانی دستیاران کارگردان، طراح لباس پریناز احمدیان پور و سینا نصراللهی دستیار گروه از تهران اجرا شد.

 

*سفر به کربلا، توبه، استغفار و احساس مسئولیت در " آقا ممنون"

 

به گفته وی، نمایش " آقا ممنون" به نویسندگی کاوه مهدوی و کارگردانی سید احمد قیومی از کاشان داستان کاروان زیارتی است که به سمت کربلا حرکت می کند و در حین مسیر مسوول کاروان خوابش می برد و در خواب ماجراهایی اتفاق می افتد.

 

نادعلی تصریح کرد:نمایش " آقا ممنون"، نیز طنز اجتماعی درون مایه است که تاثیرگذاری روحیه جهاد گونه برای جوانان، استغفار و توبه، احساس مسوولیت و  اعتقادات مذهبی جوانان را به نمایش گذاشت.

 

وی افزود:این نمایش با بازی بهداد مشایخی، محمدرضا معصوم، احسان عطوفی، محمد جواد مزدیان، علی صادقی، شادی سعادتی، الهلم قدیمی، نرگس سادات محتشمی، عالیه اکبرزاده، الیاس مجیدی، خدارحم حمامی، کمیل آرام، مجتبی کچویی و ترمه عموپور اجرا شد.

 

به گفته وی،"آخرین نامه" نیز در بخش ویژه پنجمین شب جشنواره به نویسندگی و کارگردانی مهرداد کورش نیا از تهران به میزبان ی محمود فرهنگ، مسلم قاسمی و امیرحسین حریری  داوران و کارشناسان سینما و تئاتر اجرا شد.

 

*نقش زنان در دفاع مقدس موضوع نمایش ششمین روز جشنواره

 

دبیر دهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان گفت: نمایش های صحنه ای " شبی در این حریم زنانه"، مرگ ناصری " و "زورو محاکمه می شود" و نمایش نمایش خیابانی " گلادیاتور" در ششمین روز این جشنواره(19مهر) اجرا شد.

 

نادعلی افزود:  نمایش "شبی در این حریم زنانه" با موضوع نقش زنان در دفاع مقدس به نویسندگی و کارگردانی سید محمد محمدی و بازی ایمان ملکی پور، سمیه بختیاری، سهیلا میرزا خانی و مینا غفارپور، مشاور کارگردان رضا یونس فرد و عوامل نور و صدا سیدعلی محمدی و اکرم قلمی اجرا شد.


وی افزود:نمایش "شبی در این حریم زنانه" داستان چند زن در رخت شورخانه است که لباس های برگشته از جنگ را مرمت کرده و دوباره به منطقه می فرستند، شبی مردی به این حریم زنانه وارد می شود و ادامه نمایش که پس از ورود وی در این مکان به وقوع می پیوندد.

 

به گفته وی،نمایش "مرگ ناصری" از اصفهان به نویسندگی جمشید خانیان و کارگردانی حسین عبداللهی، با بازی جهانگیر نکویی، پیام میرکی، شاهد خدادادی، نوشین منوچهری، دلاور خسرونیا، حسین جهانگیری، علی سمندیجان و فرید قراچه، مدیر تهیه و تولید این نمایش آزاده کمال بروجردی، دستیار کارگردان علی آذرشین، مدیر صحنه امید اکبری، زهرا سلیمانی منشی صحنه، آهنگساز وحید هوشیانی و نوازندگان وحید هوشیانی و پیام کرم وندی اجرا شد.

 

*صبر و استقامت همسران شهدا و جانبازان در نمایش "گلادیاتور"


نادعلی اجرای نمایش"زورو محاکمه می شود" به نویسندگی و کارگردانی شایان افکاری از تهران را در ششمین روز جشنواره تاکید کرد و گفت: نمایش "گلادیاتور" از اهواز با موضوع صبر و استقامت زنان به ویژه همسران شهدا و جانبازان جنگ تحمیلی در جامعه امروزی که در  موازات آسیب های اجتماعی پنهان جامعه است به کارگردانی معصومه عموری، نویسندگی مصطفی بوعذار، بازی آزاده جدیدی، محمد باقر کرم بنا بازی ساز، محمد نگراوی و سید جلال حسینی مشاور هنری اجرا شد.

 

وی در پایان از اجرای چند نمایش ویژه از کارگردانان مطرح کشور در این جشنواره نیز خبر داد و  گفت:مجموع آثار از شهرهای اصفهان، شیراز، مشهد، تهران، رشت، کردستان، قرچک، سمیرم، سقز، مسجد سلیمان، شهرضا، شاهین شهر، آبادان، ایلام، فارس، مریوان، البرز، خوزستان، لاهیجان، لرستان، نجف آباد، تبریز، ارومیه، ساری و نیشابور به دبیرخانه دهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان ارسال شده است.

 

به گفته وی،دهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان از 14 -24 مهرماه طی اعیاد فرخنده و  سعید قربان تا غدیر خم در فرهنگسرای مهر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری این شهرستان برگزار می شود.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 409105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha