جهانیان آثار صنایع دستی و گردشگری کاشان را در اصفهان پایتخت تمدن و فرهنگ ایران اسلامی به نظاره می نشینند

خبرگزاری شبستان: جهانیان آثار صنایع دستی و گردشگری کاشان را با برپایی 7 غرفه اداره میراث فرهنگی این شهرستان در اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس (ICCN 2014) در اصفهان پایتخت تمدن و فرهنگ ایران اسلامی به نظاره می نشینند.

مهران سرمدیان، سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: با توجه به اینکه دو اثر میراث فرهنگی ناملموس (معنوی) مهارت بافت فرش کاشان و آئین قالیشویان مشهد اردهال در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است این اداره 7 غرفه مخمل بافی، زیلو بافی، قالیشویان مشهد اردهال، توانمندیهای زنان، غذاهای سنتی و محلی، گلاب گیری و غرفه بازی های بومی و محلی را در حاشیه برگزاری جشنواره دایر کرده است.

 

وی با تاکید بر قابلیت ها و پتانسیل های فراوان حوزه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری منطقه کاشان افزود: حضور کاشان در این جشنواره و نمایشگاه بین المللی میراث فرهنگی ICCN 2014)) بسیار حائز اهمیت و گام مهمی در راستای معرفی جهانی کاشان به عنوان پایگاه تمدن بشری است.

 

به گفته وی،طراحی و بافت فرشی با آرم ICCN  به همت شهرداری کاشان و با همکاری دبیرخانه اجلاس همزمان با برگزاری این جشنواره و اتمام بافت آن در مراسم اختتامیه از دیگر اقدامات حضور فعال و پررنگ کاشان در این جشنواره است.

 

دبیر ستاد خدمات هماهنگی سفر شهرستان کاشان در ادامه تصریح کرد:این فرش در محل کاخ موزه چهلستون اصفهان مورد بازدید میهمانان اجلاس قرار دارد.

 

سرمدیان، حضور کاشان در "اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس" با مشارکت فرمانداری ویژه،شهرداری، اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری،اداره ورزش و جوانان،مرکز آموزش فنی و حرفه ای کاشان و شهرداری قمصر به عنوان پایتخت گل و گلاب ایران را خاطرنشان کرد و گفت:این جشنواره از روز چهارشنبه «16 مهر»تا  امروز یکشنبه« 20مهر»در کاخ موزه چهلستون و مجموعه باغ غدیر اصفهان در حال برگزاری است.

 

وی در پایان با اشاره به برگزاری "اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس" در سه بخش اجلاس مجمع عمومی،اجلاس بانوان و جشنواره افزود:کره جنوبی، آلمان، ایتالیا، کره شمالی، اسپانیا، روسیه، فلسطین، آذربایجان،ویتنام، چین، هند، ازبکستان، چک، فیجی، برزیل، اسلواکی، فرانسه، الجزایر، کرواسی، سوئیس، مکزیک، استرالیا، پرتغال، فیلیپین، موریتانی و مصر از جمله کشورهای شرکت کننده در اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس(ICCN 2014) اصفهان است.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 409136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha