اجرای بیش از 70 عنوان برنامه همزمان با عید غدیر در استان یزد

خبرگزاری شبستان: دبیر بنیاد بین المللی غدیر نمایندگی استان یزد گفت: همزمان با عید سعید غدیر خم بیش از 70 عنوان برنامه در حوزه های فرهنگی، آموزشی و... در سطح استان یزد برگزار می شود.

حجت الاسلام سيد محمد شريف حسيني كوهستاني مديركل تبليغات اسلامي و دبیر بنیاد بین المللی غدیر نمایندگی استان يزد با گرامیداشت دهه کرامت و امامت در گفتگو با خبرنگار شبستان از یزد گفت: به مناسب فرا رسیدن عید بزرگ سعید غدیر خم بیش از 70 عنوان برنامه در حوزه های مختلف فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و... در سطح استان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه های فرهنگی با موضوع غدیر گفت: این نمایشگاه با همکاری شهرداری در 18 نقطه از سطح شهر یزد برپا شده است.

 

کوهستانی اهدای کتاب را از دیگر برنامه های این نمایندگی در استان دانست و افزود: به مناسبت عید غدیر بیش از یک هزار جلد کتاب شامل خطبه غدیر، نهج البلاغه و... در سطح مدارس، جشن ها و مساجد استان توزیع می شود.

 

وی با اشاره به برگزاری مسابقات مختلف ورزش در سطح استان اظهار داشت: در این راستا در 64 زورخانه استان برنامه ویژه ای به مناسبت عید غدیر خم برگزار می شود.

 

کوهستانی برگزاری نمایشگاه خوشنویسی غدیر، چاپ پوستر و بنر، برگزاری جشن در مهدهای کودک با همکاری بهزیستی، نورافشانی در چهار میدان مرکزی شهر، تجلیل از سادات دانش آموز استان با همکاری آموزش و پرورش،برپایی خیمه های معرفت در امامزادگان استان، برگزاری جشن در مساجد و حسینیه ها، برگزاری جشن بزرگ ولایت علوی اکمال دین نبوی در امامزادگان را از دیگر برنامه های دهه ولایت و امامت در استان دانست.

 

دبیر بنیاد بین المللی غدیر نمایندگی استان یزد تصریح کرد: در راستای بیان ابعاد مختلف واقعه غدیر برای عموم مردم  برنامه ای با عنوان تبیین حقیقیت با حضور آیت الله ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان از شبکه استانی تولید و پخش می شود.

 

وی با اشاره به حرکت کاروان های شادی در استان گفت: صبح روز عید راهپیمایی از امامازده جعر تا میدان امیر چقماق انجام و در این میدان نماز عید غدیر به امامت آیت الله احمدی اقامه می شود.

 

مديركل تبليغات اسلامي استان یزد افزود:همچنین راهپیمایی، ظهر روز عید از امامزاده جعفر(ع) تا امامزاده شاهزاده فاضل همراه با اقامه نماز ظهر و عصر برگزار می شود.

 

وی اظهار داشت: برنامه های غدیر در سال جاری با شعار « لبیک یا رسول الله» و در لبیک به این فرمایش پیامبر اکرم (ص) که باید واقعه غدیر باید دهان به دهان و نسل به نسل منتقل شود برگزار می شود. 

 

پایان پیام/

کد خبر 409191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha