ارتباط میان فرزندان و والدین کاهش یافته است

خبرگزاری شبستان: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان، اظهار داشت: فاصله ارتباطی میان والدین و فرزندان افزایش یافته که همین امر می تواند زمینه ساز بروز جرائم و آسیب های اجتماعی باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز و به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان، در چهارمین همایش استانی معاونین ستادهای مردمی پیشگیری از وقوع جرم و حفاظت اجتماعی حوزه های قضایی خوزستان، گفت: با توجه به رواج استفاده از شبکه های اجتماعی توسط نوجوانان و جوانان و کاهش ارتباط میان فرزندان و والدین، می توان گفت که دشمن تا اتاق خواب فرزندان ما نیز وارد شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از جرائم و آسیب های اجتماعی مانند سرقت های خرد و طلاق هایی که به علت عدم امکان سازش صورت می گیرد، به دلایلی رخ می دهد که به راحتی قابل پیشگیری است.

 

امامت بهبهانی، تصریح کرد: دو سوم از مردم ما اطلاعات حقوقی کافی ندارند و ضروری است تا دستگاه های متولی امور فرهنگی و تبلیغاتی، مانند مدارس، مساجد، ادارات ارشاد و تبلیغات اسلامی و رسانه های جمعی به ویژه صدا و سیما در این زمینه بیش از پیش اطلاع رسانی کنند.

 

وی ادامه داد: باتوجه به افزایش نرخ رشد جرائم و آسیب های اجتماعی در کشور،  باید امر پیشگیری را یک فریضه به حساب آورد، چنانکه مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر مسلمین در سخنرانی های خود فرمودند که باید امر پیشگیری در سرلوحه امور قرار گیرد.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان، اضافه کرد: توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص و اصلاح سبک زندگی که مد نظر ایشان بوده و هست، قطعاً می تواند در کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی مؤثر باشد.

 

وی به وجود حدود 900 هزار دانش آموز در استان و بیش از یکصد واحد خوابگاه دانشجویی در شهرستان اهواز اشاره کرد و افزود: اطلاع رسانی و افزایش آگاهی دانش آموزان و دانشجویان نه تنها به پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی در نسل جوان و آتی کشور کمک می کند بلکه آنان می توانند پیام های پیشگیری را به خانواده های خود نیز انتقال دهند و در این زمینه شاهد گسترش اطلاعات حقوقی مردم خواهیم بود.

 

وی عنوان کرد: تشکیل کارگروه تخصصی آموزش و پرورش، ادامه اجرای طرح قاضی در مدرسه و طرح آشنایی دانش آموزان با محیط زندان، از برنامه هایی است که در معاونت پیشگیری و حفاظت اجتماعی استان آغاز شده است و باید در شهرستان ها اجرایی شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 409211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha