مقدمات فتنه از 20 سال گذشته آغاز شده بود

آیت الله مصباح یزدی، با بیان اینکه در فتنه سال گذشته روشن شد دشمن برای ساقط کردن نظام برنامه های چنددهه ای دارد،گفت:دست کم مقدمات فتنه از 20سال قبل شروع و افرادی برای اجرای این برنامه نامزد شده بودند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، امروز (19آذر) در دیدار دانش آموختگان طرح ولایت بسیج دانشجویی و جمعی از دانشجویان دانشگاه های کشور که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در طول این سه دهه تحولاتی در داخل و خارج از کشور انجام گرفته است، از یک نظر اختلافات فکری و سلیقه ای که مشاهده شده ایجاب می کند نسبت به مسایل مورد اختلاف تحقیق و داوری شود.
 

وی ادامه داد: از آغاز انقلاب تا امروز دو نسل تغییر پیدا کرده و به طور طبیعی نسل جدیدی که سر کار می آید دقیقا از نتایج کار گذشتگان و سیر فکری، عملی و تجارب آنان اطلاع ندارند.
 

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، با اشاره به افزایش توانمندی دشمن برای مبارزه با اسلام و انقلاب خاطرنشان کرد: دشمنی استکبار جهانی روز به روز عمیق تر و ریشه دار تر شده و از یک طرف دائما بر تجربیات آن ها برای مبارزه و امکاناتشان افزوده شده است.
 

آیت الله مصباح یزدی، افزود: دشمن امروز شمشیر را از رو بسته و در پی از بین بردن و لااقل تضعیف اسلام است که تکالیف مختلفی را مخصوص دولت و مردم ایجاد می کند.
 

وی با بیان اینکه باید از دستاوردها و ارزش های انقلاب نگهبانی و پاسداری کنیم، تصریح کرد: این یک وظیفه عمومی است که نمی توان متصدی خاصی را برای آن تعیین کرد چرا که این انقلاب برخاسته از توده های مردمی با رهبری امام(ره) است و حزب و گروه خاصی نمی توان ادعا کند که بنیانگذار انقلاب است و بار این انقلاب هم تا پایان بر دوش همه مردم خواهد بود.
 

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه انقلاب براساس دین و وظیفه شرعی انجام گرفته است، اظهار داشت: ما همه باید احساس مسئولیت کنیم که انقلاب دوام پیدا کند وکمبودهایی اگر دارد برطرف شود و پایه های فکری اش مستحکم باشد.
 

آیت الله مصباح یزدی، با اشاره به ابعاد گوناگون انقلاب اسلامی، روح فرهنگی را انگیزه پیدایش انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: تکیه کلام امام از آغاز انقلاب این بود که اسلام در خطر است و آخرین سخن امام هم چه در نوشته ها و چه در سخنان شفاهی اش اسلام است، اسلام یک مقوله فرهنگی و ارزشی است گویی که مقوله های اجتماعی و سیاسی هم دارد.
 

وی تاکید کرد: امروز هزاران سایت و نشریه دائما در حال فعالیت و تضعیف مبانی شیعه و روحانیت هستند، در چنین شرایطی وظیفه ما این است که به نقطه اساسی و آغازین و فرجام بیشتر اهمیت بدهیم و برای این کار باید فعالیت های گسترده ای در ابعاد و سطوح مختلف انجام بگیرد اما آنچه ضرورت بیشتری دارد برنامه های کوتاه مدتی است که در مقابل خطرهای نزدیک باید اجرا کرد.
 

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه با بیان این که در فتنه سال گذشته روشن و ثابت شد که دشمن برای ساقط کردن این نظام برنامه های چند دهه ای دارد، گفت: دست کم مقدمات این فتنه از 20 سال قبل شروع شده بود و افرادی برای اجرای این برنامه نامزد شده بودند اما تجربه ما برای برنامه های دراز مدت کم است و حوصله ای هم برای اجرای برنامه دراز مدت نداریم و این برای عقب ماندگی فکری و اجتماعی است، ما تازه به فکر نوشتن چشم انداز 20 ساله هستیم.
 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در زمینه مسایل اقتصادی وقتی مشکلات گرانی و تورم پیش می آید کارشناسان اقتصادی به فکر کارآفرینی می افتند تا کمتر از یک سال دیگر اجرایی شود اما حوصله اجرایی کردن برنامه برای 10 سال آینده را ندارند.
 

آیت الله مصباح یزدی همچنین نبود برنامه بلند مدت را از ایرادهای برنامه های فرهنگی کشور دانست و گفت: از آغاز پیروزی انقلاب مساله اسلامی کردن دانشگاه ها مطرح شد، مساله تهاجم فرهنگی بیش از یک دهه است که توسط مقام معظم رهبری هشدار داده می شود اما چندان پیشرفتی نداشتیم ملت ما عادت کرده که پیش پایش را ببیند و برنامه ای برای چند ده سال دیگر نداریم.
 

پایان پیام/


 

کد خبر 4114

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha