آغاز رقابت قرآنی اعضای کانون های مساجد در کرمانشاه

خبرگزاری شبستان: دقایقی پیش، رقابت قرآنی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه به صورت همزمان در هفت رشته آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، آیین افتتاحیه نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد، پنج شنبه(1 آبان) با حضور مدیرکل هنری ستاد عالی در تالار غدیر کرمانشاه برگزار شد.

 

در این رقابت قرآنی که دقایقی پیش به صورت همزمان در هفت رشته آغاز شد، 485 نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه در دو بخش خواهران و برادران با هم به رقابت می پردازند که از این تعداد 243 نفر از شرکت کنندگان را برادران تشکیل می دهند.

 

مرحله استانی رشته های قرائت، حفظ، ترتیل، اذان، صحیح خوانی حمد و سوره و اذکار نماز امروز با حضور شرکت کنندگان در رده سنی 16 تا 30 سال برگزار می شود و رشته های تفسیر(ویژه ائمه جماعات و روحانیون) و مفاهیم قرآن و نهج البلاغه به صورت کتبی در اواخر آبان برگزار خواهد شد.

 

بنا براعلام دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه رشته صحیح خوانی قرائت حمد و سوره و اذکار نماز ویژه نوجوانان 8 تا 15 سال دارای 112 شرکت کننده است و 116 نفر نیز در رشته های تفسیر، مفاهیم قرآن کریم و نهج البلاغه ثبت نام کرده اند.

 

رقابت اعضای کانون های مساجد در هریک از رشته های اذان و ترتیل نیز با 28 شرکت کننده و در رشته های حفظ به ترتیب در حفظ یک جزء با 121 شرکت کننده و در حفظ(3،5، 10و  20 جزء و کل قرآن کریم با شرکت 41 نفر طی صبح و عصر امروز در حال پیگیری است.

 

گفتنی است، نفرات برتر این جشنواره جواز حضور در مرحله کشوری مسابقات که دی ماه سال جاری در خوزستان برگزار می شود را کسب می کنند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 411927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha