برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در کانون امیرالمومنین(ع) کرمانشاه

خبرگزاری شبستان: همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه از ماه محرم، در کانون امیرالمومنین علی(ع) شهرک دولت آباد برگزار می شود.

مدیر مسئول کانون تخصصی ایثار و شهادت کرمانشاه، صبح امروز(6 آبان) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، ابراز کرد: همزمان با ماه محرم و در نخستین جمعه از این ماه که منتسب به حضرت علی اصغر(ع) است، همایش شیرخوارگان حسینی در این کانون برگزار می شود.

 

محمد نظری، اظهار کرد: این مراسم که ویژه خواهران و شیرخوارگان است از ساعت 14 روز جمعه(9 آبان) در مسجد امیرالمومنین علی(ع) کرمانشاه واقع در شهرک دولت آباد برگزار می شود.

 

وی، با اشاره به پیشینه برگزاری این مراسم در کانون فرهنگی هنری امیرالمومنین(ع)، گفت: حجت السلام حسینی اراکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخته و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حاج وحید حاجیان و کربلایی میثم مقدسی در رثای سرباز شش ماهه اباعبدالله الحسین(ع) به مرثیه سرایی و نوحه خوانی می پردازند.

 

مسئول کانون تخصصی ایثار و شهادت کرمانشاه، هدف از برگزاری این مراسم را عجین کردن نسل آینده از همان دوران طفولیت با نهضت حسینی و ارتباط دادن آنان با خردسال کربلا حضرت علی اصغر(ع) عنوان کرد.

 

نظری، خاطرنشان کرد: قرائت نذرنامه، عزاداری و بزرگداشت کودکان واقعه عاشورا و همچنین حمل نمادین گهواره خونین حضرت علی اصغر(ع) توسط مادران از بخش های مختلف این برنامه است.

 

پایان پیام/

کد خبر 413263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha