برگزاری جشنواره منطقه ای تئاتر محراب در کرمانشاه

خبرگزاری شبستان: دومین دوره جشنواره تئاتر محراب ویژه استان غربی و جنوبی کشور، آذر ماه سال جاری در شهرستان اسلام آباد غرب از توابع استان کرمانشاه برگزار می شود.

دبیر جشنواره منطقه ای تئاتر محراب، صبح امروز(14 آبان) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، گفت: كانون فرهنگي هنري حضرت رقيه (س) اسلام آبادغرب با حمایت ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و دبیرخانه کانون های مساجد استان، دومین دوره از جشنواره تئاتر محراب را با عنوان «تئاتر تک بازیگر محراب» برگزار می کند.

 

دانیال حیدری، زمان برگزاری این جشنواره را اواخر آذرماه سال جاری خبر داد و ابراز کرد: در حال حاضر به دنبال تشکیل دبیرخانه این جشنواره و انتخاب هیئت داوران از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هستیم.

 

وی، با اشاره به وقفه چهار ساله در برگزاری این جشنواره، خاطرنشان کرد: تئاتر محراب ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد است و در اولین دوره با حضور گروه های نمایشی از استان های غربی برگزار شد.

 

دبیر این جشنواره، از حضور دو استان از خطه جنوب کشور در دومین جشنواره محراب خبر داد و گفت: این جشنواره به میزبانی کرمانشاه و با حضور گروه های نمایشی استان های خوزستان، بوشهر، همدان، ایلام، لرستان، کردستان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در مجتمع فرهنگی هنری غدیر اسلام آبادغرب برگزار می شود.

 

حیدری، با اشاره به راهیابی 13 گروه نمایشی به بخش رقابتی این جشنواره در سال 89، ابراز امیدواری کرد: گروه های نمایشی کانون های فرهنگی هنری مساجد در جشنواره امسال با متون نمایشی قوی و توان اجرایی بالاتری حاضر شوند.

 

وی، تحقق منویات رهبری در نامگذاری امسال، شناسایی هنرمندان فعال در کانون های فرهنگی هنری مساجد، ارتقاء هنر متعالی تئاتر دینی و انتقال مفاهیم عمیق آن به وسیله هنر، ورود یافتن اعضای کانون های مساجد به این عرصه، ارائه آموزش های لازم در راستای ارتقاء توانایی های هنری و دانش علمی آنان را از مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

 

دبیر جشنواره منطقه ای تئاتر محراب، همچنین در خصوص اولویت های موضوعی این جشنواره، بیان کرد: متن های نمایشی با مضامین دینی و اسلامی از جمله قصص قرآنی، زندگی ائمه و پیامبران، نماز، مسجد، هشت سال دفاع مقدس، زندگینامه شهدا، ایثارگران(به ویژه سرداران و دلاور مردان غرب و جنوب كشور)، موضوعات آیینی و افسانه‌های ایرانی و ملی و مذهبی، موضوعاتی مرتبط با نامگذاری امسال (اقتصاد وفرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی) در اولویت قرار دارند.

 

حیدری، در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از تفاوت های جشنواره امسال پیش بینی بخش آزاد و همچنین پذیرش و داوری آثار نمایشی طنز و پانتومیم در بخش رقابتی جشنواره به شرط تأیید کیفی متون نمایشی این آثار از سوی هیات داوران است.

 

پایان پیام/

کد خبر 414879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha