برنامه های هفته کتاب کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایلام اعلام شد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از اجرای بیش از 20 ویژه برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در سطح کانون های مساجد این استان خبر داد.

حجت الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(20 آبان) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: در این برنامه های تلاش شده است که توجه ویژه ای در راستای ایجاد بستر مناسب برای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کانون ها ایجاد شود.

 

وی، افزود: تشکیل ستاد بزرگداشت هفته کتاب کانون های مساجد، دیدار کتابدارن کانون های مساجد با نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، دیدار با استاندار به مناسبت هفته کتاب، برپایی نمایشگاه کتاب، برپایی کاروان اهدای کتاب به تعدد 8 هزار جلد در رمز بین المللی مهران از جمله این برنامه به شمار می رود.

 

چراغی پور، تجلیل از کتابداران کانون های مساجد، برگزاری دوره آموزشی کتابداران، افتتاح کتابخانه کانون های مساجد استان، ارسال تجهیزات به کانون های جدیدالتاسیس، برگزاری نشست های تخصصی جلسات نقد کتاب، ارسال پیامک با موضوع هفته کتاب و برگزاری مسابقه عفاف و حجاب از دیگر برنامه های این نهاد در هفته کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایلام، ابراز کرد: تهیه و توزیع پوستر و تبلیغات محیطی به مناسبت هفته کتاب، انتشار اخبار و رویداهای هفته کتاب و کتابخوانی از طریق خبرگزاری شبستان، انعقاد تفاهم نامه همکاری با دستگاه های فرهنگی در راستای اقدامات مشترک در حوزه توسعه و فرهنگ کتابخوانی در سطح استان از برنامه های دیگر این هفته است.

 

وی، با بیان اینکه کتاب نقش مهمی در زندگی انسان و تغذیه فکری و روحی انسان دارد، تصریح کرد: ورود کتاب به عرصه زندگی مردم تاثیر مثبتی در امورات مختلف آنان به ویژه در زمینه افزایش میزان آگاهی و بصیرت جامعه دارد.

 

چراغی پور، با اشاره به اینکه در حال حاضر 23 هزار نفر از جوانان و نوجوانان این استان عضو کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد هستند، گفت: با بررسی های صورت گرفته بیش از 450 هزار جلد انواع کتاب های دینی، علمی، آموزشی و سایر حوزه ها در کتابخانه های کانون های مساجد استان وجود دارد.

 

گفتنی است، از 24 ابان الی یکم آذر هر سال به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 416017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha