عوامل ضد انقلاب در خیابان های مصر

تاجرانی که منافع خود را در بازگشت رژیم مبارک می‌دانند با استفاده از رسانه‌ها و حمایت غرب سعی دارند انقلاب مردمی مصر را تضعیف کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، اگرچه مردم مصر با روحیه و شور انقلابی در حدود سه ماه پیش توانستند حسنی مبارک، رییس جمهوری دیکتاتور خود را از قدرت ثابت کنند اما عوامل ضد انقلاب از همان آغاز اقدامات پنهانی خود را برای جلوگیری از دست‌یابی مردم به دموکراسی آغاز کرده‌اند و سعی دارند با کاشتن تخم ترس، هرج و مرج و فتنه بین بخش‌های مختلف جامعه از به ثمر رسیدن انقلاب جلوگیری کنند.

 

در همان روزهای اولیه قیام 18 روزه مردم مصر رژیم دچار استیصال شده مبارک رسانه‌های دولتی را برای انتشار اخبار و گزارش‌های دروغ به منظور ایجاد ترس در مردم و تضعیف قیام مردمی به کار گرفت اما در نهایت در برابر قدرت مردم مغلوب شد اما در حال حاضر باقی مانده‌های رژیم سابق مصر که هنوز در رأس کار هستند فعالانه برای برگرداندن رژیم به موقعیت سابق خود تلاش می‌کند.

دست‌اندرکاران اصلی فعالیت‌های ضد انقلابی عوامل امنیتی گروهی از تهبکاران به کار گرفته شده از سوی باقی‌ماندگان رژیم سابق و تاجران فعال و وابسته به گروه‌های سیاسی هستند.

 

این عوامل با کمک رسانه‌هایی که هنوز در اختیار عوامل رژیم مبارک هستند در تلاش برای از بین بردن وحدت ملی که جوهره اصلی موفقیت انقلاب مصر است، می‌باشند.

یکی از اقدامات عوامل ضد انقلاب تحریک منازعه‌های فرقه‌ای در مصر به ویژه ایجاد منازعه میان مسلمانان و مسیحیان این کشور است.

در روز چهارم مارس برخی روزنامه‌های خاص وابسته به رژیم مبارک شایعاتی را در مورد کشته شدن عده‌ای از مسیحیان به دست گروهی از مسلمانان ساخته و پرداخته کرده و با اغراق بسیار این شایعات را منتشر کردند. این شایعات در نهایت منجر به ایجاد یک درگیری خشونت‌آمیز میان مسلمانان و مسیحیان شد که در آن 13 نفر کشته و تعداد زیادی زخمی شدند.

 

بعدها گروه‌های اسلامی مصر با تحقیق درباره شایعات منتشر شده در روزنامه اعلام کردند که نیروهای امنیتی مصر در پشت واقعه شایعه‌پردازی‌ برای ایجاد درگیری‌ها فرقه‌ای بوده‌اند.

رژیم مبارک نیز قبل از سقوط با اهداف سیاسی دست به تحریک فرقه‌های مذهبی می‌زد، به عنوان مثال در هفته اول فوریه نیروهای امنیتی تحت امر مبارک نقش مهمی را در بمب‌گذاری کلیسایی در اسکندریه ایفا کردند اما پس از این واقعه مقامات دولتی نیروهای القاعده و همچنین گروه‌های فلسطینی را مسئول مستقیم انجام این حمله دانستند که در آن 24 نفر کشته شدند.

 

در هفته‌های اخیر نیز تبهکارانی که دارای هیچ نوع وابستگی مذهبی نیستند از سوی عوامل ضد انقلاب وابسته به مبارک به کار گرفته نشدند تا حملاتی را به برخی از اماکن مذهبی مربوط به مسیحیان انجام دهند اما رسانه‌های وابسته به رژیم سابق مصر با نسبت دادن این حملات به مسلمانان و بزرگ‌نمایی و اغراق در مورد حادثه پیش آمده کوشیدند تا بار دیگر آتش منازعه میان فرقه‌های مذهبی را شعله‌ورتر کنند.

 

اکثر روزنامه‌هایی که اخبار و گزارش‌های دروغ و یا مبالغه‌آمیز را برای از بین بردن وحدت ملی مردم مصر منتشر می‌کنند توسط تاجران مشهور مصری که منافع خود را در بازگشت رژیم مبارک می‌دانند، اداره می‌شود.

به گفته گروه‌های اسلامی مصر نیروهای ضد انقلاب این کشور به شدت از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا حمایت می‌شوند تا با بیداری سیاسی مردم و همبستگی میان همه اقشار و گروه‌های مصری مبارزه کنند.

 

گروه‌های اسلامی مصر که اکنون دارای فعالیت‌های گسترده‌ای در عرصه سیاسی این کشور هستند معتقدند که با برگزاری انتخابات دموکراتیک برای تشکیل پارلمان جدید و همچنین انتخابات ریاست‌جمهوری دسیسه‌های عوامل ضد انقلاب برای ایجاد فتنه در میان مردم مصر به طور کامل خنثی می‌شود.

اولین انتخابات آزاد پارلمانی مصر پس از سقوط حسنی مبارک قرار است در ماه سپتامبر برگزار شود و به فاصله کوتاهی پس از آن انتخابات آزاد ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 41837

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha