اعزام اعضای کانون حضرت علی اکبر(ع) به عراق/ پیاده روی از نجف تا کربلا

خبرگزاری شبستان: اعضای کانون محبان حضرت علی اکبر(ع) با عزیمت به کشور عراق برای پیوستن به خیل عظیم عزادران حسینی، مسیر نجف تا کربلا را پیاده طی خواهند کرد.

میثم مقدسی، ظهر امروز(12 آذر) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، ابراز کرد: هیچ یک از رخدادهای کشور عراق و جنایات تکفیری ها از عظمت و شکوه عزاداری حضرت امام حسین(ع) کم نمی کند و در اربعین حسینی امسال نیز شاهد خیل عظیم عزاداران حسینی در کربلای معلی خواهیم بود.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری محبان شاهزاده علی اکبر(ع) کرمانشاه، ابراز کرد: اعضای این کانون نیز در راستای پاسداشت قیام عاشورایی امام حسین(ع) و پیوستن به اقیانوس عظیم عاشقان و زائران حسینی، روز جمعه(14 آذر) از طریق مرز مهران به کشور عراق عزیمت می کنند.

 

وی، با اشاره به شرکت 100 نفر از اعضای کانون در این اردوی زیارتی، بیان کرد: پس از ورود به کشور عراق، ابتدا با حضور در شهر مقدس نجف و زیارت مضجع شریف امیرالمومنین علی(ع) پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در شب های پانزدهم و شانزدهم آذر در صحن امیرالمومنین(ع) به اقامه عزا و اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی می پردازیم.

 

مقدسی، افزود: همچنین در ادامه این سفر معنوی، با پیوستن به خیل عظیم زوار ایرانی راهی شهر کربلا شده و مسیر نجف اشرف تا کربلای معلی را پیاده طی می کنیم.

 

این مقام مسئول، پیاده طی کردن این مسیر 80 کیلومتری را نشان از عشق و ارادت به سرور و سالار شهیدان خواند و عنوان کرد: اعضای کانون بعد از دو روز و نیم پیاده روی، با حضور در حرمین شریفین حضرت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) به زیارت و عزاداری خواهند پرداخت.

 

وی، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه عزاداری همراه با سخنرانی و مرثیه سرایی طی سه روز(پنج شنبه، جمعه و شنبه) از برنامه های اعضای این کانون در کربلای معلی است.

 

مقدسی، با بیان اینکه این برنامه برای اولین بار در کانون محبان شاهزاده علی اکبر(ع) کرمانشاه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: بیش از 200 جوان 20 تا 25 ساله در این کانون به فعالیت می پردازند که تعداد زیادی از آنان تا کنون موفق به زیارت حرم شریف حضرت امام حسین(ع) نشده اند و در این اردوی زیارتی ما را همراهی می کنند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 421902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha