بسیاری فکر می کنند اگر سمتی پیدا کردند باید در ثروت کشور شریک باشند

مرجع تقلید جهان تشیّع گفت: بسیاری از افراد فکر می کنند اگر سمتی پیدا کنند باید در ثروت کشور شریک باشند، این مشکل جدی ماست، تنها مشکل نظام ما این است که لجن مال دامن برخی را گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله عبدالله جوادی آملی پیش از ظهر امروز در دیدار شهیندخت مولاوردی مشاور رئیس جمهور در امور زنان که در موسسه بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، اظهارداشت: گزارش جامع و نافع شما امید بخش بود، امیدواریم خداوند توفیق روز افزون به همه مسولان دولت عنایت کند.

وی با اشاره به این که پیام نورانی مکتب الهی توسط رهبران الهی به دست ما رسیده است، بیان داشت: مکتب الهی تاثیر گذار است نه تاثیر پذیر، ما هم باید تاثیر گذاری خود را در جهان محقق کنیم، اگر هم موفق نشدیم جهان را متاثر از مکتب الهی کنیم باید خودمان و کشورمان را به نور الهی مزین کنیم.

غربی ها در یک اخیر 80 میلیون نفر را کشتند / عزاداری 20 میلیون نفر در اربعین دنیا را تکان داد

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: در همین قرنی که در آن هستیم غربی 70 تا 80 میلیون نفر را کشته اند، الان هم که دم از دموکراسی می زنند به این دلیل است که از بس کشته اند خسته شده اند، این تعداد انسان در همین قرن در جهان کشته شده اند اما کسی واکنش نشان نداد، در حالی که 72 نفر در کربلا شهید شدند حالا بعد از 1400 سال 20 میلیون در اربعین آمدند عزاداری کردند و دنیا را تکان دادند.

وی عنوان داشت: کاری که برای خدا و خالق عالم آفرین است همیشه می ماند، این تبلیغ نیست، وعده خداست که کاری که برای او باشد می ماند.

غرب از کشتار خسته شده که از دموکراسی دم می زند

این استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکید کرد: این غربی ها که مرتب از دموکراسی دم می زنند، تنها از جنگ خسته شده اند، الان اگر جنگ جهانی هم شروع شود چون دست همه شان روی ماشه اتم است زمینی باقی نمی ماند، از این رو هی از دموکراسی دم می زنند.

هرگز به سراغ سلاح اتمی نمی رویم

آیت الله جوادی آملی ابراز داشت: ما هرگز به سراغ سلاح اتمی نمی رویم، در حالی که آن ها سالیان سال است که اتمی شده اند، این فرهنگ و شخصیت اسلام است ما به دنبال خشونت و افراطی گری نیستیم، همچنین نباید بگذاریم فرهنگ غربی جایگزین مکتب الهی شود، که زن برود پایش را بلند کند جایزه بگیرد.

وی تصریح کرد: الان که ما اینجا نشسته ایم در کوی برزن چند ماهواره وجود دارد؟ در عصری که عصر علم است هنوز در هند دارند موش و گوساله می پرستند، کشور ما اندازه یک شهر کوچک هند جمعیت دارد، آیا نمی توانیم فرهنگ و مکتب اسلامی خود را حفظ کنیم؟ نمی توان اختیار جامعه را به دست جریان صنعت و فرهنگ بین المللی و غربی سپرد.

زن خوب ساخته نشود جامعه درست ساخته نمی شود

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: مقام و عظمت زن اینی که گاهی اوقات در جامعه شاهد آن هستیم، نیمی از جمعیت کشور ما زن هستند، تا این خانم ها و عزیزان الهی خوب ساخته نشوند ممکن نیست جامعه خوب ساخته شود.
آیت الله جوادی آملی یادآور شد:  مرد برای تامین هزینه است، هنر و عرضه تربیت و آرامش خانواده از عهده او بر نمی آید، در نظام اسلامی مسکن با مرد سکینت با زن؛ یعنی تهیه خانه با مرد و آرامش خانه با زن است، عظمت زن در دانشمندی اوست که مجرای فیض خالق به فرزند است، فیض الهی از راه نفس مادر به فرزند می رسد.

وی تاکید کرد: پرورش مادر در رحم مانند پرورش سلول های بنیادی نیست، مقام الهی است که به او عطا شده است، اما ما این مقام بلند و صاف را تقدیم صنعت روز کردیم و فکر کردیم اگر زن در جامعه نقش بازی نکند نقشش را ایفا نکرده است.

آیت الله جوادی آملی بیان داشت: جامعه را چه کسانی تربیت می کنند؟ افراد سر راهی؟ مادری که به دنبال خودنمایی و تظاهر در بیرون از خانه مشغول فعالیت های مختلف است؟ یا خانواده و مادری که پرورش فرزند را وظیفه اصلی خود می داند؟

باید رحمت و مودت در خانواده جریان پیدا کند

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: در خانواده های ما شیعیان علاقه زن و مرد پیر نسبت به هم خیلی بیشتر از زوج های جوان است، دلیلش این است که اگر علاقه از روی غریزه باشدمدتی بعد از بین می رود، رحمت و مودت دو عنصر اصلی زندگی هستند که باید در بین زن و مرد جریان پیدا کند و از اشتباهات همدیگر بگذرند تا علاقه بیشتر شود.

وی عنوان داشت: ما منتظر هستیم ببینیم صادرات غرب و شرق چیست، در حالی که نظام ما یک سر و گردن از همه این ها بالا تر است.

به جان کری بفهمانید ما امتحان خود را پس داده ایم

آیت الله جوادی آملی یادآور شد: به آقای دکتر ظریف گفتم به جان کری و امثال ان بفهمانید ما امتحان داده ایم ما هشت سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم، ما را از چه می ترسانید؟ ما امتحان خود را پس داده ایم، زمانی که بعد از جنگ تحمیلی با صدام جنگ نفت می کردند ما حتی یک گلوله هم به سمت عراق نفرستادیم، این نشانه شخصیت ما و عمل به قطعنامه بود.


مشکل نظام ما این است که لجن مال دامن برخی را گرفته

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله اقتصاد، اظهار داشت: بسیاری از افراد فکر می کنند اگر سمتی پیدا کنند باید در ثروت کشور شریک باشند، این مشکل جدی ماست، تنها مشکل نظام ما این است که لجن مال دامن برخی را گرفته است.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: انسان یک دشمن دارد، دشمن بیرون کاری ندارد به انسان، با مار و عقرب هم می شود کنار آمد، اما با غرور و خود خواهی و نفس اماره نمی شود کنار آمد، نفس
نفس اماره و خود پرستی را اسیر راه ظلمت می کند و تا انسان را بی ابرو نکند ول نمی کند.

وی در پایان تاکید کرد: باید با توکل به خداوند متعال و استمداد از ائمه معصومین(ع) بتوانیم مسیر مکتب الهی را در پیش بگیریم و تلاش کنیم، تمرین کنیم دچار خدعه نفس نشویم.
 

کد خبر 424830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha