نماز استسقاء در بیرجند اقامه شد/ دستان کویرنشینان طلب باران کرد

خبرگزاري شبستان: در پی کاهش نزولات آسمانی مردم بیرجند پيش از ظهر امروز (15 دي) نماز باران را به امامت حجت الاسلام سيد محمدباقر اسدي در مصلي المهدي(عج الله تعالي شريف) بيرجند اقامه کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري شبستان از بيرجند، اقامه نماز طلب باران از زمان انبیای الهی مرسوم بوده است به گونه‌ای که هر زمان خشکسالی بر منطقه‌ای حاکم می‌شده است و چشمه‌ها خشکیده می‌شد نماز طلب باران اقامه‌ می‌شد تا خداوند قادر لطف خود را بر سر مردم بپراکند و باران این رحمت الهی نازل شود.

 

بر اساس روایتی از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) یکی از دلایل کم شدن نزولات آسمانی افزایش معاصی مردم است که بر اساس همین اعتقاد این نماز به جماعت برگزار می‌شود تا فرصتی باشد تا مردم از گناهان خود استغفار کنند و درهای رحمت الهی گشوده شود.

 

کاهش نزولات آسمانی و کم شدن سفره های آب زیرزمینی در سالها اخیر؛ سومین استان پهناور کشور را وارد هفدهمین سال خشکسالی اش کرد. پيش از ظهر امروز (15 دي) نماز استسقاء با حضور علما، روحانیون، زنان، مردان، پیر و جوان در محل مصلی المهدی(عج) بیرجند اقامه شد و مردم نزول این نعمت حیاتی را از خداوند متعال خواستار شدند.

 

حجت الاسلام سيد محمد باقر اسدي، استاد حوزه علمیه بیرجند در خطبه‌های این نماز اظهار كرد: زماني كه مردم حقوق الهي و فردي و اجتماعي را رعايت نمي‌كنند درهاي بركت الهي بسته مي‌شود.

 

وي افزود: کفران نعمت، منع حقوق، کم‌فروشی، ظلم و حیله، گران فروشي و ندادن‏ زکات از جمله گناهاني است كه موجب کاهش ثمرات و نعمت‌ها و کم شدن نزولات آسمانی مي‌شود.

 

اين استاد حوزه عفو گناهان یا دفع آثار گناه را مهمترین دستاورد استغار برشمرد و بيان كرد: خداوند استغفار را سبب فراواني روزي قرار داده و وعده الهي بر اين است كه بعد از توبه و استغفار رحمتش را نازل كند.

 

حجت الاسلام اسدي مهمترين حكمت دعا را اعلام بندگي و اظهار فقر و وابستگي به منبع لايزال الهي و غني مطلق ياد كرد.

 

پايان پيام/

 

کد خبر 429327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha