نهج البلاغه به عنوان ماده درسی برای دانش آموزان معرفی شود

خبرگزاری شبستان: مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: نهج البلاغه به عنوان اخ القرآن، باید به عنوان یک منبع درسی در مدارس به دانش آموزان معرفی و تدریس شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، رباب عزیزخانی، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل صبح امروز( 24 دی) در دیدار با مدیر بنیاد نهج البلاغه دفتر استان، اظهار داشت: نهج البلاغه با محتوای غنی خود باید در مدارس کشور، به عنوان ماده درسی در نظر گرفته شود.

وی، افزود: با تحقق این مهم علاوه بر اینکه دانش آموزان هم با مهارت های اجتماعی و هم با مهارت های مدیریتی در سنین پایین آشنا می شوند، به طور غیر مستقیم نیز با احکام دینی و مسائل اعتقادی انس پیدا می کنند.

عزیزخانی، با پیشنهاد برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی نهج البلاغه برای اعضای کتابخانه ها و کارکنان، ادامه داد: تک تک کلمات و مفاهیم نهج البلاغه نکته های مدیریتی و مهارت زندگی در راستای دستیابی فرد به سعادت است و نباید این گنجینه ارزشمند به مانند خالق خود، در مظلومیت باشد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان، وجود بنیاد نهج البلاغه در کتابخانه مرکزی را برکتی برای این اداره کل عنوان کرد و گفت: بر همه ما واجب است که با حمایت از این مجموعه، در ترویج و بسط مفاهیم و آموزه های نهج البلاغه قدم برداشته و زمینه رضایت ان حضرت را از خود فراهم آوریم.

عزیزخانی، در پایان سخنان خود برای حمایت از راه اندازی کتابخانه تخصصی امیرالمومنین( علیه السلام) در بنیاد، قول مساعد داد.

پایان پیام/

کد خبر 431605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha