افتتاح 40 پروژه بهداشتی و درمانی با اعتبار 11 میلیارد تومان در دهه فجر

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از افتتاح 40 پروژه بهداشتی و درمانی با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، تقی ریاحی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، امروز (13 بهمن) در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با دهه مبارک فجر، 40 پروژه بهداشتی و درمانی با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان افتتاح می شود.

 

وی افزود: در این ایام همچنین بیش از 600 خانه بهداشت تجهیز، بهسازی و افتتاح میشود تا با فراهم شدن زیرساختها در گلستان به سمت بهبود خدمات درمانی و بهداشتی حرکت کنیم.

 

ریاحی با بیان اینکه در برنامه تحول نظام سلامت، پاسخ به نیازهای مردم، کاهش آسیبها و رفع دغدغههای آنان در استان گلستان پیگیری شد، تصریح کرد: پوشش بیمهای، کاهش سهم پرداخت هزینهها به خصوص در بخشهای دولتی، تهیه و دسترسی به اقلام پزشکی و وسایل رفاهی از مواردی است که در اولویت طرح تحول نظام سلامت قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: در این طرح هزینه کالاهای پزشکی بر اساس خرید کلی وزارتخانه و مراجعه مردم به بخشهای مددکاری اجتماعی کاهش کاهش یافته است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه برنامه تحول سلامت بعد از 6 ماه این قدرت و صلابت را در حوزه بهداشت و درمان کشور به وجود آورد، خاطرنشان کرد: بر اساس عقب ماندگی استان گلستان برخی از شهرستانها از خدمات تخصصی محروم بودند که در سال جاری از خدمات تخصصی بهره مند شدند.

 

وی اظهارداشت: در حال حاضر بیش از 230 متخصص تمام وقت در استان وجود دارد که وجود این میزان متخصص، قدرت را به ما داده که در خدمات درمانی و بستری شاهد رشد خدمات در بیمارستانها باشیم.

 

ریاحی مباحث موالید را یکی از دغدغه ها دانست و گفت: افزایش سن ازدواج و مسن شدن سن جامعه، امنیت روانی، تحکیم خانواده، تزلزل خانواده ها و هدف قرار گرفتن ساختار خانواده ها باعث آسیب هایی فزاینده ای شده و در بحث حاشیهنشینی و افزایش ابتلا به سوءتغذیه و بیماری های بدخیم را در جامعه داشته باشیم.

 

وی از افزایش تخت های بیمارستان های استان تا پایان سال 94 به دو هزار و 50 تخت خبر داد و افزود: در حال حاضر یک هزار و 750 تخت در بیمارستان های استان فعال است.

 

پایان پیام/

کد خبر 436475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha