افزایش سن ازدواج در کشور به 28 سال

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اشاره به افزایش سن ازدواج گفت: متأسفانه میانگین سن ازدواج در کشور به 28 سال رسیده و در روستاها نیز این عدد به 26 سال رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، ایوب رحیمی پیش از ظهر امروز (14 بهمن) در همایش خانواده سالم که در سالن شهید رجایی قزوین برگزار شد، بیان کرد: امروز روز انقلاب اسلامی و جوانان است و جوانان ما فرصت هستند و ما پیروزی انقلاب اسلامی را مدیون تلاش ها و زحمات جوانان آن دوران هستیم.

وی ادامه داد: جوانان در آن دوران شاداب و با قدرت و جسارت وارد میدان شدند و در برابر ظلم، ستم و استبداد آن روز که در ایران بیداد می کرد، ایستادند و در مبارزه با رژیم شاه جوانانی از اقصا نقاط کشور و از مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه حضور یافتند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اضافه کرد: جوانان سهم بزرگی را در پیروزی انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) داشتند و سپس در جنگ تحمیلی و ایستادگی در برابر استکبار حضور یافتند و ایفای نقش کردند.

وی عنوان کرد: بیشتر شهدای ما نوجوان و جوان هستند و زمانی که استکبار به این کشور حمله کرد مهمترین قشری که در برابر استکبار از جان و خون خود گذشت، همین جوانان بودند و امروز نیز برای پویایی و سازندگی و نجات از معضلات این جوانان باید پیشقدم شوند.

رحیمی اعلام کرد: پرچم دار حل مشکلات باید جوانان باشند و مسئولان نیز موظف هستند که در این زمینه پشتیبان انها باشند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه خانواده اظهار کرد: یکی از مسائلی که در حوزه خانواده وجود دارد، ازدواج است که دولت در حد توان خود در راستای رفع مسائل موجود در این حوزه تلاش می کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین تأکید کرد: ازدواج موضوع مهمی است و از دیدگاه اسلام نیز دارای ارزش است به طوری که پیامبر گرامی اسلام فرموده اند درهای الهی چهار جا باز می شوند که یکی از موارد مراسم عقد و ازدواج است که این خود نشان دهنده اهمیت ازدواج است.

وی تصریح کرد: در زمینه ازدواج درست است که مسائلی مانند بیکاری و وضعیت اقتصادی دخیل هستند ولی در برخی موارد علت بی رغبتی به ازدواج این مسائل نیست و این یک هشدار است که میانگین ازدواج در کشور ما به 28 سال رسیده و در روستاها که وضعیت بهتر بود متأسفانه میانگین سن ازدواج به 26 سال رسیده است.

رحیمی یادآور شد: این موضوع هشداری است که به خانواده ها و مسئولان داده می شود که فکری در این خصوص شود و از سن جوانی که باید استفاده از آن صورت گیرد غفلت نشود.

پایان پیام/

کد خبر 436771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha