شرکت ۲۶۰ نفر در مسابقه بزرگ «برادرم اذان بگو»

خبرگزاری شبستان: مدیر کانون فرهنگی هنری صابرین با اشاره به حضور ۲۰ شرکت‌کننده خارجی در مسابقه بزرگ «برادرم اذان بگو» از کشورهای چین، هند، پاکستان و کنگو، گفت: در مجموع ۲۶۰ نفر در سه رده سنی در این مسابقه شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، در ادامه مسابقه بزرگ «برادرم اذان بگو» که از شب گذشته (۱۵بهمن) آغاز شده است، 131 نفر از شرکت‌کنندگان در قالب گروه سنی 6 تا 15 سال، به قرائت اذان پرداختند.

 

در همین رابطه محمدرضا پوستچی، مدیر کانون فرهنگی هنری صابرین با بیان اینکه مجموع شرکت کنندگان در این مسابقه 260 نفر هستند، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد گفت: با مطرح شدن دغدغه اذان‌گویی در کانون فرهنگی هنری صابرین و مسجد حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها)، طرح اولیه مسابقه حدود دو ماه پیش آماده و پس از تأمین بودجه و پشتیبانی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی و در ایام مبارک دهه فجر، به مرحله اجرا گذاشته شد.

 

پوستچی با اشاره به سابقه موفق طرح «برادرم اذان بگو» در ستاد دهه فجر ادامه داد: حدود 22 سال قبل و هنگامی که در سمت معاون فرهنگی ستاد دهه فجر مشهد مقدس فعالیت داشتم، پیشنهاد کردم تا مردم در شب اول ماه مبارک رمضان که در آن سال با روز 12 بهمن و آغاز دهه مبارک فجر مصادف شده بود، در ساعت مشخصی به گفتن اذان بپردازند.

 

وی ادامه داد: با تبلیغ صدا و سیما و روزنامه‌ها، این طرح به شدت مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت و عده‌ی زیادی در مساجد، پشت بام منازل، در بازار و حتی در خیابان‌ها شروع به گفتن اذان کردند و جو بسیار خوبی در آن ساعات بر شهر حاکم شده بود که مورد تقدیر و تفقد ویژه استاندار وقت خراسان بزرگ نیز قرار گرفت.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری صابرین با تشکر از همکاری امام جماعت مسجد، هیئت امنا و پایگاه مقاومت بسیج مسجد حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها)، افزود: دستگاه‌های اجرایی پیشنهاد دادند تا این مسابقه را در سطح استان برگزار کنیم، اما پس از بررسی ظرفیت و توان مجموعه، به گستره این مسابقه در سطح شهر مقدس مشهد اکتفا کردیم.

 

پوستچی با اشاره به کمک‌های دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی، گفت: امیدوارم با برگزاری شایسته این مسابقه و تبیین اهمیت اذان، گامی مهم در راستای اقامه هرچه باشکوه‌تر نماز جماعت برداشته و جامعه را به سمت اذان‌گویی در معابر و محافل سوق دهیم.

 

وی از حضور 20 شرکت‌کننده خارجی از کشورهای چین، هند، پاکستان و کنگو در مسابقه بزرگ «برادرم اذان بگو» خبر داد و افزود: قصد داریم در دهه فجر سال آینده این مسابقه را در سطح استان خراسان رضوی برگزار کنیم که طبعاً مساعدت بیشتر دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط را می‌طلبد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری صابرین با اشاره به نام مسجد حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) و در تشریح دیگر برنامه‌های این کانون فرهنگی گفت: نام کانون از واژه صبر و از ویژگی‌های حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) گرفته شده است و کانون فرهنگی صابرین نیز با برگزاری مسابقات کتبی، جُنگ‌های شادی و قرعه کشی، برای گرامی‌داشت سالروز تولد این بانوی بزرگوار تلاش می‌کند.

 

پوستچی همچنین از برگزاری کلاس‌های هفتگی «در محضر قرآن» و «در محضر ولایت» در این کانون فرهنگی خبر داد و خاطرنشان کرد: کسانی که در زمینه‌های فرهنگ عمومی و مسائل جوانان دغدغه فکری دارند، باید با فعالیت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و یا نهادهای مشابه، گامی در جهت اصلاح و هدایت جامعه به سمت معنویت بردارند.

 

حجت الاسلام بامشکی، امام جماعت مسجد حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) نیز با اشاره به اهمیت والای اذان، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار داشت: پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه و آله) می‌فرمایند سه چیز است که اگر مردم ثواب آن را بدانند، جهت سبقت از یکدیگر بر روی هم شمشیر می‌کشند و یکی از آن موارد، اذان است.

 

وی خاطرنشان کرد: گرچه قرائت اذان واجب نیست است، اما بهترین تبلیغ برای اقامه نماز اول وقت، صوت دلنشین اذان است و از این جهت اذان‌گویی نیز جزو مستحبات بسیار تأکید شده است.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 437472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha