آموزش دینی کودکان بهترین راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بهزیستی استان ایلام، گفت: آموزش‌های دینی و مذهبی در دوران کودکی بهترین راهکار برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در آینده است.

شهریار مهردادی، مدیرکل بهزیستی استان ایلام، صبح امروز(20 بهمن) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: کودکان و نوجوانان امروز هستند که آینده کشور را می‌سازند و این امر ضرورت توجه به دوران کودکی را برای همه متصدیان و مسئولان ضروری می‌کند.

 

وی، افزود: درواقع دوره شکل‌گیری شخصیت کودکان همان 5 سال اول زندگی است که فرد در دوران بزرگ‌سالی از آن برخوردار می‌شود و آموزش‌های آموزه‌های دینی، ارزش‌های و هنجارهای جامعه باید از همان دوران کودکی به نوجوانان آموزش داده شود.

 

مدیرکل بهزیستی استان ایلام، بابیان اینکه آموزش دوران کودکی راهکاری مناسب برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، گفت: در حال حاضر 304 مهدکودک در مناطق مختلف استان ایلام فعالیت دارند که وظیفه آموزش‌های موردنظر به کودکان را بر عهده‌دارند.

 

مهردادی، یادآور شد: بهزیستی استان با همکاری دو معاونت پیشگیری و اجتماعی بسته‌های آموزش فراهم کرده است که تمام کودکان و نوجوانان بتوانند از این بسته‌های آموزشی استفاده کرده و زمینه رشد و ترقی آینده کشور را فراهم کنند و مثمر ثمر باشند.

 

وی، بابیان اینکه در حال حاضر بیش از 11 هزار کودک در مهدهای کودک استان تحت پوشش قرار دارند، ابراز کرد: این بسته‌های آموزشی زمینه مساعدی برای آموزش تمام کودکان استان را فراهم خواهد کرد.

 

مدیرکل بهزیستی استان ایلام، گفت: در بحث پیشگیری از تنبلی چشم 18 هزار نفر از کودکان استان معاینه شده و در بحث پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین بیش از 51 هزار نفر در مهران، دهلران و چوار در بخش عشایری و مرزداران و افرادی که در معرض خطر هستند آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند.

 

مهردادی، در پایان خاطرنشان کرد: در طرح غربالگری شنوایی‌سنجی هم  بیش از 6 هزار نفر در شش‌ماهه اول سال معاینه شده‌اند و در افرادی در نیازمند کاشت حلزون بوده‌اند با معرفی به مراکز درمانی و با حمایت این سازمان نسبت به کاشت حلزون گوش اقدامات لازم شده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 438512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha