دیدار مولاوردی با پاپ/تخصیص۲۳میلیارد به اعتبارات عمرانی 

خبرگزاری شبستان: معاون روحانی با پاپ دیدار کرد، دیپلمات‌ها یک وجب هم از خواسته‌های ملت عقب‌نشینی نکنند،۲۳ هزار میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی کشور تخصیص یافت، برخی آرزو دارند ما را در زندان ببینند، ایران برای صلح و امنیت جهانی پای میز مذاکره آمده، نهاوندیان: هدف از شکستن تحریم شکوفایی اقتصاد است برخی از اخبار حوزه دولت در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان، معاون روحانی با پاپ دیدار کرد، دیپلمات‌ها یک وجب هم از خواسته‌های ملت عقب‌نشینی نکنند،۲۳ هزار میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی کشور تخصیص یافت، برخی آرزو دارند ما را در زندان ببینند، ایران برای صلح و امنیت جهانی پای میز مذاکره آمده، نهاوندیان: هدف از شکستن تحریم شکوفایی اقتصاد است برخی از اخبار حوزه دولت در هفته گذشته بود. اخبار و رویدادهای این حوزه را در گزارش زیر بخوانید:

تسنیم: آشنا: طرف‌های زیاده‌خواه باید مسئولیت شکست مذاکرات هسته‌ای را بپذیرند

مشاور رئیس جمهور گفت: برای ما و تیم مذاکره کننده موفقیت و عزت ملت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما شیوه رسیدن به این موفقیت را مصالح وقت و زمان تعیین خواهد کرد.

حسام‌الدین آشنا رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک،‌ درباره بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر یک مرحله‌ای شدن مذاکرات اظهار داشت: حفظ عزت و اقتدار ملی دیدی است که از ابتدای دولت یازدهم در میان مذاکره کنندگان به عنوان یک سیاست قطعی وجود داشت.

وی ضمن بیان این که زمانی که مقام معظم رهبری از نرمش قهرمانانه در ابتدای مذاکرات سخن گفتند، منظورشان روشن بود، تصریح کرد: این انعطاف حکیمانه تا جایی است که به عزت و اقتدار ملت ایران لطمه‌ای نزند و تیم مذاکره‌کننده تا جایی منعطف عمل می‌کند که به عزت ملت لطمه‌ای نخورده و حاضر به شفاف‌سازی و اعتمادسازی اما آن جا که طرف مقابل به دنبال زیاده‌خواهی باشد این زیاده‌خواهی جلوی پیشرفت مذاکرات را خواهد گرفت و طرف‌های زیاده‌خواه باید مسئولیت عدم موفقیت مذاکرات را بپذیرند.

معاون روحانی با پاپ دیدار کرد

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با پاپ فرانسیس،‌ رهبر کاتولیک‌های جهان دیدار کرد.

شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور روز گذشته با پاپ فرانسیس،‌ رهبر کاتولیک‌های جهان دیدار و از نزدیک گفت‌وگو کرد.

واتیکان بدون اشاره به جزئیات از دیدار خصوصی معاون رئیس جمهور با پاپ، اعلام کرده که وی همچنین قرار است با پی‌یرتو پارولین وزیر امور خارجه واتیکان نیز دیدار کند.

در جمهوری اسلامی که 99 درصد جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند، حدود 118 هزار مسیحی زندگی می‌کند.

دیپلمات‌ها یک وجب هم از خواسته‌های ملت عقب‌نشینی نکنند

با اشاره به این که دیپلمات باید فرضش این باشد که مانند سربازان دفاع مقدس که در آن صحنه حماسه آفرینی کردند آنها هم مانند این سربازان عمل کنند، گفت: به گونه ای عمل کنند که از یک وجب از خواسته‌های ملت عقب نشینی نکرده باشند

محمد حسن صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی بازتاب حماسه میلیونی در راهپیمایی 22 بهمن در گفت‌وگوی ویژه خبری پنج شنبه شب حضور یافت.

صفار هرندی ضمن تبریک به رسانه برای انعکاس خبری راهپیمایی 22 بهمن گفت: دست پر مردم دست خالی دشمن است.

وی با اشاره به این که دور جدید تحریم ها از فردای 9 دی ماه 88 شروع شد افزود: آن ها از انجا تصمیم گرفتند که البته در موردش بسیار صحبت شده آن ها معتقد بودند تحریم ها مهم ترین نتیجه ای که خواهد داشت ترویج بین مقامات و مسئولین می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این رابطه تاکید کرد: آنها فکر می کردند فاصله های معناداری بین مردم و حکومت ایجاد می کنند و با گسترش این فاصله‌ها به تدریج بین حکومت و مردم اختلافاتی به وجود می آید و مردم دل از آن ها خواهند کند.

انصاری: ۲۳ هزار میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی کشور تخصیص یافت

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در ۱۰ ماهه امسال، ۲۳ هزار میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی کشور تخصیص یافت.

حجت الاسلام مجید انصاری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: دولت براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اتمام پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی 80 درصدی را در اولویت کاری خود دارد.

وی عنوان کرد: پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد در اولویت برای اتمام هستند و امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات این پروژه‌ها در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسند.

انصاری گفت: در 10 ماهه امسال 23 هزار میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی کشور تخصیص یافت که تلاش می‌کنیم این رقم تا پایان سال به 30 هزار میلیارد تومان برسد.

باشگاه خبرنگاران: سنایی:فرهنگ ارتدکس روسيه و فرهنگ شیعه ایرانی دو ملت ما را نزدیک می‌کنند

مرکز چند رسانه‌ای خبرگزاری بین‌المللی روسيه کنفرانس مطبوعاتی به مناسبت سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی در ایران ترتیب داده و "مهدی سنایی "سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در این کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرده است.

مرکز چند رسانه‌ای خبرگزاری بین‌المللی روسيه کنفرانس مطبوعاتی به مناسبت سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی در ایران ترتیب داده و "مهدی سنایی "سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه  در این کنفرانس  مطبوعاتی شرکت کرده است.

متن این کنفرانس مطبوعاتی به شرح زیر است:

در وهله اول اجازه دهید از طرف شما و خودم به مهمان محترم به مناسبت این عید، به مناسبت روز ملی تبریک بگویم که واقعه خیلی مهمی در زندگی مردم ایران است و برای او و برای تمام کارکنان سفارت و تمام ملت ایران آرزوی موفقیت، صلح، ثبات و شکوفایی کشور را داشته باشیم.

انقلاب اسلامی ایران 36 سال قبل رخ داد. انقلاب در ژانویه 78 آغاز شده و در فوریه 79 با تشکیل دولت موقت موفقیت خود را تثبیت کرد. در کشور همه پرسی برگزار و تشکیل نظام جدید، جمهوری اسلامی ایران، اعلام شد.

برخی آرزو دارند ما را در زندان ببینند/ موسسه تنظیم نشر آثار امام خمینی نسبت به تحریف سخنان ایشان بی‌تفاوت بوده است

حمیدرضا رسایی نماینده مجلس شورای اسلامی درحاشیه مراسم ترحیم والده محمود احمدی‌نژاد و درجمع خبرنگاران و نیز در خصوص شکایت موسسه تنظیم نشر آثار امام خمینی(ره) و حواشی پیش آمده پیرامون توقیف هفته نامه ۹ دی اظهار داشت: اصل این موضوع حکمی مربوط به دو سال قبل است و هیچ کجا هم گفته نشد که این حکم تبدیل به جزای نقدی شده است، چرا که حکم مزبور بعدا برچیده شد.  

وی افزود: این حکم مربوط به شکایت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) است؛ البته شکایات دیگری از سوی آقایان "علی اکبر جوانفکر" و "قدرت الله علیخانی" علیه من صورت گرفت که البته این دو نفر از شکایت خود منصرف و رضایت دادند.  

رسایی تاکید کرد: موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) ما را به تحریف صحبت‌های ایشان متهم کرده است درحالی که ما در دادگاه مستندات خود را مبنی بر بی‌تفاوت بودن این موسسه نسبت به تحریف سخنان امام (ره) ارائه دادیم.

فارس: شرایط امروز خوزستان نتیجه بی‌تدبیری سازمان محیط‌ زیست است/ جلسه مجمع نمایندگان استان با وزیر بهداشت

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: بی‌تدبیری سازمان حفاظت محیط زیست در مواجهه با شرایط پیش‌آمده بیانگر ضعف عملکرد و تصمیمات غلطی است که نتیجه آن را امروز شاهد هستیم.

 اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه شب گذشته مجمع نمایندگان استان خوزستان با فرستاده ویژه رئیس جمهور برای رسیدگی به وضعیت ریزگردها در این استان اظهارداشت: در این جلسه نمایندگان استان دغدغه‌های خود را مطرح و خواستار ایجاد ردیف اعتباری برای توسعه پایدار استان و خواستار اقدام عملی جدی دولت برای رفع مشکل ریزگردها شدند.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت به عنوان فرستاده ویژه رئیس‌جمهور در این جلسه عنوان کرد که من دغدغه‌های شما را به دولت منتقل می‌کنم اما اختیار تصمیم‌گیری در این شرایط را ندارم و تصمیمات باید توسط دولت اتخاذ شود.

سازمان محیط زیست به باشگاه سیاسی تبدیل شده/ابتکار مثل وزیر بهداشت به خوزستان می رفت

نماینده مشهد در مجلس با بیان اینکه «ابتکار» فضای سازمان محیط زیست را به باشگاه سیاسی تبدیل کرده است، گفت: اخباری از تحرکات سیاسی و اقتصادی ابتکار به دست نمایندگان مجلس رسیده است.

 جواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در اشاره به شرایط بسیار نامساعد آب و هوایی در استان خوزستان و عملکرد نامناسب رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در شرایط فعلی، اظهار داشت: طبق قانون اساسی قوه مجریه بایستی پاسخگوی تمام خواسته‌های مردم برای انجام اقدامات اجرایی و مقابله با حوادث غیرمترقبه باشد.

وی افزود: دولت می‌تواند در مقاطعی حتی بسیج عمومی در سیستم دولتی به وجود بیاورد و اکثر وزارتخانه‌ها را موظف به پشتیبانی و حمایت از یک موضوع کند؛ موضوع ریزگردها یک پدیده زیست محیطی است که بر اثر تغییرات زیست محیطی و آب و هوایی و مسائل مختلف به وجود آمده است و چند سالی است که این بحران به شهرهای غربی و مرزی ما رسوخ کرده است.

ایران برای صلح و امنیت جهانی پای میز مذاکره آمده / حضور پرشور مردم در راهپیمایی امسال نشانگر نهادینه شدن انقلاب اسلامی است

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت:‌ حضور مردم در راهپیمایی امسال بسیار پرشور و بانشاط بود و این نشان از نهادینه شدن انقلاب اسلامی دارد.

 الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس جمهور که امروز در راهپیمایی 22 بهمن‌ در جمع پرشور مردم تهران حضور یافته بود اظهار داشت:‌ حضور مردم امسال بسیار پرشور و بانشاط‌ بود و شاهد حضور حداکثری در راهپیمایی 22 بهمن پس از 36 سال بودیم که این نشان از نهادینه شدن انقلاب اسلامی دارد.

معاون حقوقی رئیس جمهور با تأکید براینکه حضور پرشور مردم تصور دشمنان انقلاب اسلامی را مبنی براینکه ممکن است روزی این انقلاب ضربه‌پذیر شود نقش برآب کرد، گفت: این حاکی از نهادینه شدن انقلاب اسلامی است و هر سال شاهد پرشورتر شدن حضور مردم در راهپیمایی هستیم.

ایسنا: توسعه صنعت گردشگری ضرورت و فرصت جدید ملی ماست

معاون اول رئیس جمهور گفت: گردشگری برای جلب سرمایه‌های داخلی و خارجی و تحقق رونق اقتصادی و حفظ روند رشد اقتصاد کشور منبعی مهم و اساسی است. همچنین توسعه صنعت گردشگری ضرورت و فرصت جدید ملی ما محسوب می‌شود.

اسحاق جهانگیری با حضور در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، خاطرنشان کرد: جای خوشحالی است که امروز خانواده بزرگ گردشگری کشور در فضای ملی متأثر از حضور کم نظیر و باشکوه 22 بهمن گرد آمده‌اند.

وی ادامه داد: دولت خود را وامدار و قدردان مردمی می‌داند که نشان دادند 22 بهمن همچنان روز ملت،‌ ایران، نظام، روز امام و رهبری و روز همه با هم است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:ایران اسلامی یک وزنه اثر گذار در منطقه است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: انقلاب اسلامی ایران بزرگترین و مهمترین حادثه سیاسی نیمه دوم قرن بیستم بود که توانست جغرافیای سیاسی نه تنها منطقه، بلکه جهان را تغییر دهد.

منطقه کهگیلویه و بویراحمد حجت الاسلام مجید انصاری که در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن در یاسوج سخن می‌گفت، افزود: ملت ایران اسلامی امروز در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه بزرگترین همایش انسانی جهان را به نمایش گذاشتند.

وی اظهارکرد: روح امام راحل، شهیدان و مجاهدان و مبارزانی که شلاق ستم رژیم ستم شاهی را برگرده خود تحمل کردند و در شکنجه گاه‌ها به شهادت رسیدند تا استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورند امروز در آسمان ایران خندان و شادان است و بر مردم همیشه در صحنه ایران درود می فرستند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: بی شک انقلاب اسلامی ایران بزرگترین و مهمترین حادثه سیاسی نیمه دوم قرن بیستم بود که توانست جغرافیای سیاسی نه تنها منطقه، بلکه جهان را تغییر دهد.

نهاوندیان: تفرقه افکنان نمی‌توانند دلسوز جامعه و انقلاب باشند

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر وحدت و همبستگی ملت گفت: کسانی که پیام تفرقه و قصد تفرقه افکنی دارند نمی توانند دلسوز جامعه و انقلاب باشند.

محمد نهاوندیان طی سخنانی در جمع راهپیمایان 22 بهمن شهر سمنان گفت: معلمان انقلاب ما شهید مطهری، شهید بهشتی و امام (ره) این حرکت را با تعالیم اخلاقی آغاز کرده‌اند. مقاومت ما در مقابل بی اخلاقی ها و بی عفتی‌ها و ظلم و ستم های رژیم گذشته ،‌دلبستگی به اخلاق بود که در مکتب پیامبر و حضرت علی (ع) آموخته ایم.

وی با بیان این‌که این ملت و انقلاب با اخلاق جلو می‌رود گفت: اخلاق هم از درون جلو می‌رود و یکی از 3 محور حرکت این دولت دعوت به اخلاق است.

نهاوندیان افزود:‌ پیام جهان علیه خشونت و افراطی گری نیز دعوت به اخلاق است و هرکدام از ما در درون خودمان باید دعوت به اخلاق کنیم.

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر وحدت و همبستگی ملت گفت: کسانی که پیام تفرقه و قصد تفرقه افکنی دارند نمی توانند دلسوز جامعه و انقلاب باشند.

نهاوندیان: هدف از شکستن تحریم شکوفایی اقتصاد است

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه ایجاد فضای سرمایه‌گذاری از وظایف اصلی دولت است گفت: دولت باید اقتصاد و کار مردم را به مردم واگذار کند و اگر دولت از اقتصاد فاصله گرفت باید مواظب باشیم که شبه دولت جایگزین دولت در این کار نشود.

محمد نهاوندیان طی سخنانی در جلسه اتاق بازرگانی سمنان اظهار کرد: شرکت در جلسه اتاق بازرگانی تاکیدی بر این نگاه دولت است که دوران توسعه دولت سالار به پایان رسیده است و اقتصاد و کار مردم را باید به مردم واگذار کرد.

وی گفت: ایجاد فضای سرمایه‌گذاری از وظایف اصلی دولت است و اگر دولت از اقتصاد فاصله می‌گیرد دیگر نباید شبه دولت جایگزین آن شود و ما باید نسبت به این موضوع بیدار باشیم.

رییس دفتر رییس جمهور ادامه داد: در این مرحله انتقالی و پس از استقرار این نظام جدید، کماکان حمایت از این فضای مستقل باید در دستور کار دولت بماند و اگر تولید یک واحد تولیدی با مزاحمت‌های بی دلیل متوقف می‌شود، این وظیفه دولت است که بررسی کند چرا این مشکل ایجاد شده است.

مهر: اعلام نام مدیران تامین اجتماعی سیاسی بود/ مصوبه هیات امنا اجرا شد

 سعید مرتضوی با تاکید بر اینکه در سازمان تامین اجتماعی هیچ تخلفی نکرده است، گفت: ما هر اقدامی که انجام دادیم، در چارچوب قانون و مطابق مصوبات هیات امنا و هیات مدیره بوده است.

سعید مرتضوی، رئیس سابق سازمان تامین اجتماعی در حاشیه مراسم ختم والده محمود احمدی‌نژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به پرونده قضایی سازمان تامین اجتماعی در زمان تصدی وی در این سازمان، اظهار کرد: آنهایی که در سازمان هستند و ارتباط دارند، می‌دانند که کوچک‌ترین تخلفی در زمان مدیریت من نبوده است و 1.5 سالی که ما در سازمان بودیم، هر چه توانستیم منابع سازمان را اضافه کردیم و مصوباتی گرفتیم که خیر و برکتش امروز هم برای سازمان تامین اجتماعی وجود دارد.

واکنش میرکاظمی به سخنان جهانگیری/ برخی آقایان در دولت بعد نیستند

نماینده مردم تهران با بیان اینکه دیپلماسی انرژی دولت یازدهم بسیار ضعیف بوده است، نسبت به سخنان اخیر معاون اول رئیس‌جمهور که اعلام کرد«ما نمی‌دانیم پول نفت در پنج سال گذشته کجا رفته است» واکنش نشان داد

مسعود میرکاظمی، وزیر اسبق نفت در حاشیه مراسم ختم والده محمود احمدی‌نژاد با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که واکنش شما در قبال صحبت‌های جهانگیری که اعلام کرده بود «متوجه نشدیم پنج سال گذشته پول نفت کجا رفته است؟»، گفت: بعید می‌دانم آقای جهانگیری چنین صحبتی کرده باشد. علاوه بر اینکه هزینه‌کرد یک بحثی است و پول‌های نفت کجا رفته است، بحث دیگری است.

وی در ادامه افزود: امروز پروژه‌هایی در نفت به بهره‌برداری می‌رسد که در سال‌های گذشته فعالیت عمرانی آنها آغاز به کار کرده است که از جمله آنها می‌توان به فاز 12 پارس جنوبی که 94 درصد در دولت دهم پیشرفت داشته و تحویل دولت یازدهم شد اشاره کرد که این پروژه باید روزانه 75 میلیون مترمکعب گاز تولید می‌کرد که تعجب ما این است که چرا این پروژه تاکنون به بهره‌برداری کامل نرسیده است.

واکنش به کمک ۵ میلیاردی بابک زنجانی به ستاد روحانی/بی‌جا گفته‌اند

 ​دستیار ویژه رئیس‌جمهور در واکنش به خبر کمک پنج میلیاردی بابک زنجانی به ستاد انتخاباتی روحانی، گفت: این صحبت‌ها فرار به جلوی دوستانی است که از این پول‌های مفت گرفتند.

حسین فریدون، دستیار ویژه رئیس‌جمهور امروز ظهر در حاشیه مراسم ختم والده احمدی‌نژاد با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که چرا شما واکنشی نسبت به سخنان یکی از نمایندگان مجلس که اعلام کرده «در زمان انتخابات، بابک زنجانی پنج میلیارد تومان به ستاد انتخاباتی روحانی کمک کرده است؟»، گفت: این صحبت‌ها فرار به جلوی دوستانی است که از این پول‌های مفت گرفتند تا امروز برخی فسادهای خود را جبران کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا موضوع احضار شما برای پاسخگویی به این مساله صحیح است یا خیر؟ اظهار داشت: این موضوع صحت ندارد و هر کسی که گفته، بی‌جا کرده است.

رشد دو پله ای رتبه علمی ایران/اجرای موفق قوانین جامانده اولین بار در دولت یازدهم

حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان در بخش سوم سخنان خود در سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: همانطور که سال گذشته گفتم تورم 35 درصدی را به 25 درصد خواهیم رساند امروز شاهد آنیم که تورم زیر 17 درصد است و دولت توانسته با حمایت مردم، جوانان و کارآفرینان قدم های مهمی را برای رشد کشور بردارد.

وی با اشاره به اقدامات دولت در زمینه علم و فناوری و فرهنگ افزود: امروز شاهد رشد بالایی در تمام دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و علمی هستیم. امروز دانشگاه های ما آرام تر و باکیفیت تر نسبت به گذشته کار خود را ادامه می دهند.

رییس دولت یازدهم با بیان اینکه این دولت قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان را اجرا کرده و به آن ادامه خواهد داد، خاطرنشان کرد: در طول مدت اجرای این قانون شرکت های دانش بنیان با 22 برابر رشد به 1300 عدد رسیده است.

روحانی با اعلام اینکه دولت یازدهم قانون صندوق نوآوری و شکوفایی را به اجرا درآورده، افزود: سرمایه این صندوق در بودجه 94 به 2 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

رییس جمهور با اعلام اینکه رتبه علمی ایران در جهان نسبت به پارسال 2 رتبه صعود کرده، گفت: امروز ما رتبه 14 جهانی در زمینه علمی را به خود اختصاص داده ایم.

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 439305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha