بازدید معاون ستادعالی کانونهای مساجد کشور از روستاهای مرزی خراسان جنوبی

خبرگزاری شبستان:معاون توسعه و برنامه ریزی ستاد عالی کانون های مساجد کشور در سفر ۲ روزه به خراسان جنوبی از روستاهای مرزی « بخش درح » بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سعید سعادتی معاون توسعه و برنامه ریزی ستاد عالی کانون های مساجد کشور، یونسی معاون مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی، حجت الاسلام آیین پرست مسئول نمایندگی دبیرخانه مساجد در شهرستان طبس به همراه برخی از مسئولان سربیشه از روستاهای مرزی این شهرستان بازدید کرد.

 

وی با حضور در مسجد جامع بخش درح، مورد استقبال حجت الاسلام صانعی و عبدالحسین ملکی بخشدار درح قرار گرفت. امام جمعه بخش درح در این دیدار با گلایه از کمبود اعتبارات حوزه فرهنگ، به مرز مشترک این بخش با کشور افغانستان اشاره کرد و افزود: این بخش نیازمند اعتبارات و توجه بیشتر متولیان  فرهنگی است.

 

وی با تاکید بر اینکه در مسائل فرهنگی باید بر اساس واقعیت ها برنامه ریزی بشود، حضور مسئولان فرهنگی در روستاهای مرزی را موجب آشناشدن آنها با مشکلات و لمس محرومیت ها دانست و با اشاره به قرار گرفتن بازارچه 78 در بخش درح، خواستار تقویت برنامه های فرهنگی در این بخش شد.

 

کمک 15 میلیون تومان برای ساخت کانون و کتابخانه در درح

سعادتی معاون ستادعالی کانونهای مساجد کشور و عبدالحسین ملکی بخشدار درح نیز در این بازدید هر یک قول مساعد در راستای کمک 50 میلیون ریالی به منظور ساخت کانون فرهنگی هنری و کتابخانه را دادند. دهقانی مدیرکانون فرهنگی هنری پیروان ولایت درح نیز تاکید کرد: از محل کمک های مردمی 50 میلیون ریال برای این مهم جمع آوری شود.

 

 

دهقانی مدیر کانون فرهنگی هنری درح نیز عدم فضای مناسب برای کتابخانه و اجرای برنامه های فرهنگی، عدم وجود امکانات ورزشی در سطح کانون و مسجد، به روزرسانی کتب درسی و دیگر کتابهای موجود در کتابخانه، لزوم تاسیس فضایی مختص کتابخانه کانون را از مهمترین کمبودها و مشکلات این کانون ذکر کرد.

 

معاون ستادعالی کانونهای مساجد کشور همچنین با حضور در روستای لانوی شهرستان سربیشه، از کانون فرهنگی هنری امام علی(علیه السلام) این روستا بازدید کرد. حیدری مدیرکانون فرهنگی هنری امام علی(علیه السلام) روستای لانو در این بازدید از کمبود اعتبارات فرهنگی انتقاد کرد.

 

 

در این بازدید معاون ستادعالی کانونهای مساجد کشور وبخشدار درح هر یک قول مساعد به منظور کمک 5 میلیون تومانی برای ساخت یک مکان 50 متری به نام کانون فرهنگی هنری امام علی(علیه السلام) لانو و کتابخانه را دادند.

 

معاون توسعه و برنامه ریزی ستاد عالی کانون های مساجد کشور همچنین از روستای دهنه تنگل که خالی از سکنه شده است، بازدید کرد. وی سپس با حضور در روستای مرزی مشوکی از کانون فرهنگی هنری علی بن ابی طالب(علیه السلام) این روستا بازدید کرد.

 

حسین خسروی، دهیار روستای مشوکی و مدیر کانون فرهنگی هنری علی بن ابی طالب(علیه السلام)، خواستار حمایت هرچه بیشتر دستگاههای اجرایی از فعالیت های فرهنگی این کانون شد.

 

سعادتی در این بازدید قول مساعد به منظور خریدیک واحد مسکونی در نزدیکی مسجد به منظور واگذاری به کانون فرهنگی هنری علی بن ابی طالب(علیه السلام) مشکومی را داد.

 

این مقام مسئول همچنین با حضور در روستای گلوباغ، از نزدیک با برخی از آسیب ها و مشکلات فرهنگی این روستاها آشنا شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 440728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha