اقتصاد مقاومتی راهکار درمان اقتصاد مریض کشور است

خبرگزاری شبستان: رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به راهکار خروج از مشکلات اقتصادی گفت: اقتصاد مقاومتی راهکار درمان اقتصاد مریض کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله حسین مظاهری‏‌،از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان در درس  اخلاق این هفته با اشاره به قانون مواسات اظهارداشت: رابطه با مردم و رابطه با خداوند به منزله دو بال برای سعادت انسان هستند.

 

وی افزود: انسان نباید از این بال ها غافل باشد و تنها به یک مورد از روابط توجه کنند زیرا که هر دو آن ها مورد تاکید و توجه خداوند است و همانگونه که رابطه با خداوند را باید به خوبی برقرار کنیم، برقراری ارتباط خوب با سایر مردم نیز مورد تاکید است.

 

آیت الله مظاهری با بیان اینکه تنها پرداخت خمس و زکات کافی نیست، تصریح کرد: اگر ما تنها به پرداخت خمس و زکات توجه کنیم و به فکر زندگی مردم و مشکلات آن ها نباشیم و نسبت به امور مسلمین بی توجه باشیم در گناه و اشتباه قرار گرفته ایم.

 

وی اجرای قانون مواسات را از ضرورت های زندگی اجتماعی دانست و اذعان داشت: فقر اجتماعی و مشکلات ناشی از آن به دلیل عدم توجه جامعه به قانون مواسات و بی تفاوتی نسبت به امور مسلمین است.

 

آیت الله مظاهری با انتقاد از تجمل گرایی در زندگی ها، گفت: تبدیل زندگی تجمل گرایانه به زندگی سالم، آسیب ها و مشکلات اجتماعی جامعه مانند بالا رفتن سن ازدواج ر ا از بین می برد که برای این امر باید همگان با عزم ملی وارد شوند.

 

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب نسبت به اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: اقتصاد مقاومتی راهکار درمان اقتصاد مریض کشور است که اگر اقتصاد مقاومتی و زندگی ساده در جامعه رواج پیدا کند مشکلات اقتصادی کشور رفع و به دنبال آن آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

 

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه اقتصاد وابسته به نفت برای کشور ضرر دارد، گفت: اقتصاد متکی به نفت برای کشور و مسائل اجرایی کشور مشکل ساز است که برای رفع این مشکلات باید نسبت به اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی همگان تلاش کنند.

 

وی با بیان  اینکه اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی کار سختی است، تصریح کرد: این کار سخت انجام شدنی است و نباید برای اجرایی شدن آن کوتاهی کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 440843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha