طرح توسعه فضای فیزیکی حوزه های علمیه در سراسر کشور اجرایی می‌شود

خبرگزاری شبستان: مجلس در اصلاح طرح الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب کرد حداکثر ظرف مدت ۶ ماه پس از تصویب این قانون طرح جامع توسعه فضای فیزیکی حوزه های علمیه در سراسر کشور اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، در ادامه جلسه علنی نوبت صبح امروز دوشنبه 4 اسفند طرح الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت اعاده شده از شورای نگهبان را اصلاح کردند.

نمایندگان ماده 21 این طرح را اینگونه اصلاح کردند که فضاهای اصلی مساجد، حسینیه‌ها، موسسات قرآنی، دارالقرآنها، حوزه‌های علمیه، گلزارهای شهدا،امامزاده‌ها، خانه های عالم روستاها و اماکن مذهبی اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی از پرداخت هزینه مصارف ماهانه آب، برق، گاز معاف هستند و این حکم شامل اماکن تجاری وابسته به آنها نیست.

همچنین نمایندگان در بند الف ماده الحاقی 23 این اصلاح را به عمل آوردند که به منظور توسعه و پیشرفت حوزه های علمیه با رعایت معماری اسلامی و ایرانی در سراسر کشور حداکثر ظرف مدت 6 ماه پس از تصویب این قانون طرح جامع توسعه فضای فیزیکی حوزه های علمیه در سراسر کشور بالاخص در مناطقی از کشور که فاقد حوزه بوده و اماکن راه اندازی و توسعه آن وجود دارد به پیشنهاد مراکز مدیریت حوزه های علمیه از طریق سازوکار مندرج در ماده 32 این قانون به تصویب می‌رسد.

و همچنین برنامه احداث مراکز و مدارس علمیه در قوانین بودجه سنواتی ذیل فصل آموزش درج و اعتبارات مربوطه پیش بینی می شود.

پایان پیام/

 

کد خبر 441574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha