آمادگی سپاه امام‌رضا (علیه‌السلام) در برابر تهدیدات داخلی و خارجی

خبرگزاری شبستان: جانشین فرماندهی سپاه امام رضا(علیه‌‌الاسلام) با اعلام رضایت از آمادگی نیروهای شرکت‌‌کننده در مرحله اول رزمایش بزرگ رضویون، از برگزاری مراحل دوم و سوم این رزمایش در روزهای پایانی سال جاری خبر داد و تصریح کرد: امروز سپاه امام رضا (علیه‌‌السلام) آمادگی بالایی برای برخورد با هرگونه تهدید داخلی و خارجی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، سردار هاشم غیاثی ظهر امروز در نشست خبری رزمایش بزرگ رضویون، با اشاره به برگزاری مرحله نخست این رزمایش گفت: خوشبختانه درمرحله اول رزمایش اهداف ما برآورده شد و مراحل دوم و سوم نیز طی روزهای آتی و تا پایان نیمه اول اسفند، برگزار خواهد شد.

 

وی از حضور 108 گردان، شامل 99 گردان بیتالمقدس(برادران) و 9 گردان کوثر(خواهران) در این رزمایش خبر داد و افزود: این رزمایش به نام سردار شهید شوشتری نامگذاری شده است و با برنامه ریزی های انجام شده در طول برگزاری آن حدود 26 هزار نفر از نیروهای سپاه امام رضا(علیهالسلام) در عملیاتهای تمرینی شرکت خواهند کرد.

 

جانشین فرماندهی سپاه امام رضا(علیه‌‌الاسلام) عملیات تأخیری، دفاع از کوی و برزن، مقابله در برابر ناامنی و امداد و نجات را از جمله اهداف رزمایش بزرگ رضویون برشمرد و تصریح کرد: مرحله اول این رزمایش نیز در روزهای 30 بهمن و 1 اسفند و در شهرستان های باخرز، تایباد، تربت جام، تربت حیدریه، خواف، رشتخوار، زاوه، فریمان،گناباد و محولات، به خوبی پشت سرگذاشته شد.

 

غیاثی در توضیح مراحل حل بعدی رزمایش بزرگ سردار شهید شوشتری خاطرنشان کرد: در مرحله دوم این رزمایش علاوه بر شرکت ناحیه حمزه شهر مقدس مشهد، شهرستانهای خلیلآباد، بردسکن، جغتای، جوین، خوشاب، سبزوار، فیروزه، نیشابور و کاشمر نیز در آن حضور خواهند داشت.

 

وی همچنین از برگزاری مرحله سوم رزمایش بزرگ رضویون در روزهای چهاردهم و پانزدهم اسفند ماه خبرداد و تصریح کرد: این رزمایش با استعداد 43 گردان و در شهرستانهای درگز، چناران، سرخس، بینالود، قوچان و کلات و همچنین نواحی عمار، مالک، سلمان، مقداد و ابوذر برگزار می شود که بسیج کارمندان نیز در آن حضور می یابد.

 

جانشین فرماندهی سپاه امام رضا (علیه السلام) مشارکت در تأمین امنیت پایدار را یکی از اهداف بسیج دانست و یادآور شد: در این رزمایش به آمادگی جهت برخورد با تمام تهدیدات داخلی و خارجی که ممکن است استان را مورد تجاوز قرار دهند، توجه شده است، زیرا به فرموده مقام معظم رهبری، بسیج نیرویی است که باید عرض و طول کشور را مورد پوشش قرار دهد.

 

غیاثی ادامه داد: بسیج امین، حافظ و پاسدار دست آوردهای نظام است و رزمایش بزرگ رضویون نیز در جهت تقویت و ایجاد آمادگی رزم و حفظ انسجام گردان های بسیج و سپاه بوده است، نیروهای شرکت‌کننده در این رزمایش نیز، قبل از برگزاری در میدان های تیر و کلاس های مهارت و آمادگی جسمانی مورد آزمون قرار گرفته اند.

 

وی در پایان با اشاره به دفاع تأخیری در شهرستان های مرزی تایباد، تربت جام، خواف، باخرز، کلات، سرخس و درگز، جهت بازداشتن دشمن فرضی از پیشروی در داخل خاک کشور، آمادگی سپاه امام رضا (علیه السلام) در برخورد با تهدیدات داخلی و خارجی را بسیار عالی توصیف کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 442340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha