بیش از۴۰ هزار عنوان کتاب با تخفیف ۴۰ درصد به فروش می رسد

خبرگزاری شبستان : مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به حضور ۴۶۰ ناشر مطرح کشور در نمایشگاه بزرک کتاب یزد افزود: ۴۱ هزار عنوان کتاب با تخفیف ۴۰ درصد به علاقه مندان حوزه کتاب و کتابخوانی نیز ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، علی غیاثی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در نشست خبری پیش از ظهر امروز (6 اسفند) در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به برگزاری هفتمین نمایشگاه ملی کتاب یزد اظهار داشت: این نمایشگاه شنبه  9 اسفند ساعت 9:30 صبح با حضور سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: این نمایشگاه با 255 غرفه تشکیل شده است و نسبت به سال گذشته 45 غرفه اضافه شده است.

 

وی با بیان اینکه 430 ناشر مطرح کشوری در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، تصریح کرد: 206 ناشر به صورت خصوصی و 48 ناشر به صورت شرکت تعاونی و 160 ناشر با نمایندگی به انتشارات دیگر که در  نمایشگاه حضور دارند، کتاب های خود را در معرض نمایش و فروش بازدید کنندگان قرار می دهند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت ارائه طرح‌های تشویقی برای خرید و مطالعه بیشتر کتاب توسط مردم، گفت: در طول این نمایشگاه، 400 میلیون تومان بن خرید در نظر گرفته شده که به هر نفر 20 هزار تومان بن تعلق می‌گیرد.

 

غیاثی افزود: 41 هزار عنوان کتاب با تخفیف  40 درصد به علاقه مندان حوزه کتاب و کتابخوانی نیز ارائه خواهد شد.

 

وی ادامه داد: متقاضیات با مراجعه به باجه های بانک صادرات و ارائه کارت ملی می توانند بن کارت های تخفیف را دریافت کنند.

 

این مقام مسئول افزود: افراد با سطح تحصیلات دانشگاهی و طلاب هم می‌توانند متناسب با تحصیلات خود و با ارائه گواهی آموزشی، تا سقف 50 هزار تومان بن تخفیف دریافت کنند.

 

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی خاطر نشان کرد : ساعت کاری نمایشگاه 9 الی 12:30 و 16:30 الی 21:30 و نمایشگاه کتاب یزد از 9 اسفند به مدت 6 روز میزبان علاقه مندان حوزه کتاب و کتابخوانی است.

 

غیاثی در ادامه سخنان خود به بحث خرید کتاب توسط این اداره کل اشاره کرد و گفت: امسال 800 میلیون ریال کتاب از نویسندگان و ناشران یزد خریداری شد.

 

وی با اشاره به اینکه طرح خرید کتاب از ناشران در ۲ سال گذشته اجرایی شده، گفت: مبلغ خریداری کتاب در امسال تقریبا چهار برابر مبلغ سال قبل بود و در ادامه اظهار امیدواری کرد: این کار در سال آینده با افزایش بیشتری توسط این اداره کل صورت پذیرد.

 

غیاثی ندوشن درادامه به برخی برنامه های جنبی در هفتمین نمایشگاه کتاب یزد اشاره کرد و گفت: اجرای تئاتر خیابانی با موضوع بزرگان یزد به مدت سه روز در دو نوبت اجرا می شود.

 

وی برپایی غرفه "یار مهربان" را یکی دیگر از برنامه های مهم برنامه های جنبی هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد اعلام کرد و اظهار داشت: در این برنامه سعی می شود با جمع آوری کتاب و برخی بسته های فرهنگی و ارسال آن به مناطق محروم و برخی از مدارس استان فعالیت های موثری صورت پذیرد.

 

وی ادامه داد: غرفه عکس هم امسال در این نمایشگاه پیش بینی شده است تا عکاسان و علاقه مندان به این حوزه با عکاسی، آثار خود را به صورت اینترنتی در معرض دید علاقه مندان قرار دهند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: کار گاه کتاب درمانی نیز از دیگر برنامه های این اداره کل در بخش برنامه های جنبی است.غیاثی ندوشن توضیح داد که در این کارگاه اینکه" چگونه با کودکان طلاق کمک کنیم" توسط نویسنده کتاب برگزار می شود.

 

وی حضور سیدآبادی مدیرکل مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت ارشاد را از دیگر برنامه مهم در طول برگزاری نمایشگاه کتاب یزد عنوان کرد و گفت: از آنجایی که اقای سید آبادی از نویسندگان فعال حوزه کتاب است کارگاهی نیز با حضور ایشان برپا خواهد شد.

 

معرفی آثار استاد محمدرضا حکیمی هم از برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اعلام شد.

 

غیاثی ندوشن همچنین نشست تخصصی ادبیات کودک، سخنرانی با موضوع پیامبر رحمت، چگونه با کودکان کتاب بخوانیم، تاریخ فرهنگ یزد، سخنرانی با موضوع فاطمه زهرا(س) کارگاه آموزشی با موضوع چاپ و نشست پیشگیری از اعتیاد را از دیگر برنامه های جنبی هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد اعلام کرد.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 442399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha