لازمه امر به معروف عملی استفاده از تولیدات داخلی /حمایت از مصرف‌کنندگان نیازمند وجدان کاری است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه لازمه امر به معروف عملی استفاده از تولیدات داخلی است، گفت: حمایت از مصرف‌کننده نیازمند وجدان کاری است و باید مورد توجه تولیدکنندگان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام محسن مشرفی امروز( 8 اسفند) در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: اشکالات و توهمات برخی از افراد ریشه در ضعف شناخت دین و تقوا است وقتی انسان دین و هدف خداوند ار فرستادن پیامبران و کتب الهی را به خوبی بشناسد این توهم سراغ او نمی‌آید و سعادت و کمال انسان در دین و تقوا خلاصه می‌شود.

 

دین ضمانت‌کننده دنیا و آخرت انسان است

وی با بیان اینکه دین نه تنها مانع رشد انسان نیست بلکه ضمانت‌کننده دنیا و آخرت انسان است، افزود: برخی می‌گویند دین با دنیا میانه خوبی ندارد و این توهم باطلی است چرا کخه دنیا و آخرت یک مسیر به هم پیوسته است و برنامه دین در دنیا هم سعادت‌بخش است و این سعادت تا آخرت نیز استمرا پیدا می‌کند.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه دین در نهاد انسان خانه دارد و عقل و فطرت پایگاهی برای حرکت بر مبنای دین است، ادامه داد: دین نیازمند به اجبار نیست و خداوند می‌فرماید: من بنده‌ای را دوست دارم که با شناخت من را پیدا کند و با من مناجات کند و اگر بنده‌ای این گونه عاشق خداوند شود با تکان‌ها و شبهات خود را نمی‌بازد و نثار جان خود در راه خداوند به درجه رفیع شهادت نائل می‌شود.

 

نتیجه گرایش عقلانی به دین و تقوا بهره‌مندی از منبع عظیم قدرت الهی است

حجت الاسلام مشرفی خاطر نشان کرد: نتیجه گرایش عقلانی به دین و تقوا بهره‌مندی از منبع عظیم قدرت الهی است و از دست او کارهای برمی‌آید که از دست بشر عادی برنخواهد آمد.

 

وی با تاکید بر استفاده از تولیدات داخلی، گفت: امام علی(علیه السلام) فرمودند که امت پیوسته در خیر و سعادت خواهند بود تا زمانی که غذا و لباس بیگانه را استفاده نکنند چرا که در غیر این صورت خداوند آنان را به مذلت گرفتار خواهد کرد.

 

لازمه امر به معروف عملی استفاده از تولیدات داخلی است

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: لازمه امر به معروف عملی این است که ما از تولیدات داخلی و انسان‌های متدین به دین استفاده شود.

 

حجت الاسلام مشرفی با گرامیداشت هشتم اسفندماه روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی گفت: شهدای رجایی و باهنر اهمیت امور پرورشی و تربیتی برای دانش‌آموزان احساس کردند و این روز را پایه‌گذاری کردند.

 

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در این خصوص می‌فرمایند اگر چنانچه معلم دعوت به صلاح و اسلام و اخلاق صالحه و ارزش‌های اسلامی بکند همانطور که انبیاء مردم را از ظلم به نور می‌کشانند این معلم هم دانش‌آموزان را از ظلمات به نور هدایت می‌کند و معلمی شغل انبیاست.

 

حمایت از مصرف‌کننده نیازمند وجدان کاری است

امام جمعه موقت بیرجند به سالروز تشکیل بنياد مستضعفان و جانبازان در9 اسفند 57 با فرمان حضرت امام خميني(ره) اشاره کرد و افزود:  زمانی که دادگاه انقلاب اسلامی خاندان پهلوي و کارگردانان اصلي رژيم پيشين را محکوم به بازگرداندن اموال عمومی کرد، ‌اقدام به ايجاد مؤسسه‌اي به نام بنياد مستضعفان شد.

 

حجت الاسلام مشرفی با اشاره به روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، تصریح کرد: حمایت از مصرف‌کننده نیازمند وجدان کاری است که باید مورد توجه تولیدکنندگان قرار گیرد.

 

به گفته وی امام جواد(علیه السلام) می‌فرماید: مومن به سه خصلت توفیق خدا، وجدان و پذیرفتن سخن نصیحت‌کنندگان نیاز دارد و تولیدکنندگان باید خود را جای مصرف‌کننده قرار دهد و باید تولیدشان در شان مصرف‌کنندگان باشد.

 

کمیته امداد ارتباط مومنان و مساجد برای کمک‌های معنوی به ایتام و محرومان را برقرار کند

امام جمعه موقت بیرجند همچنین به سالروز تاسیس کمیته اماد امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود:  خوشبختانه جای مردم در انجام خیرات خالی نیست اما باید توجه کرد که ایتام و محرومان علاوه بر نیازهای مادی به محبت، احترام و شخصیت نیاز دارند.

 

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه گاهی اوقات امکانات مادی نمی‌تواند خلاء محبت و دست نوازش را پر کند، پیشنهاد داد: کمیته امداد ارتباط مومنان و مساجد را برای کمک‌های معنوی به ایتام و محرومان برقرار کند.

 

امسال مردم به خاطر عشق به حضرت زهرا(سلام الله علیه) به طور متفاوتی در اکرام و جشن نیکوکاری مشارکت کنند

وی با اشاره به آغازهفته احسان ونیکوکاری و سالروز شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیه) به روایت 75 روز، گفت: مردم مومن امسال به خاطر عشق به اهل بیت(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیه) به طور متفاوتی در این اکرام و جشن نیکوکاری پایان سال مشارکت خواهند داشت.

 

امام جمعه موقت بیرجند به تحولات منطقه اشاره کرد و بیان داشت: برخی مطرح می‌کنند که یمن را ایران به هم ریخته است اما به این توجه ندارند که این حرکتی که در یمن و نقاط دیگر اتفاق می‌افتد نتیجه بیداری اسلامی است.

 

جمهوری اسلامی ایران مسیر مقاومت و ایثاری که در پیش گرفته روز به روز در نقاط عالم منتشر می‌کند

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه استکبار باید بداند آنچه کاشته است امروز درو می‌کند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مسیر مقاومت و ایثاری که در پیش گرفته روز به روز در اقسا نقاط عالم منتشر می‌کند و طبیعی است که یمن از انقلاب اسلامی ایران درس بگیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: نزدیک اسست که در عربستان و بحرین شاهد این انقلاب‌ها باشیم تا این انقلاب‌ها به حکومت جهانی امام زمان(عج الله تعالی شریف) متصل شود.

 

امام جمعه موقت بیرجند به انجام رزمایش دشمن شکن پیامبر (صلی الله علیه وآله و سلم) در تنگه هرمز و خلیج فارس اشاره کرد و افزود: نیروهای مسلح ایران اسلامی بار دیگر اقتدار و توانمندی خود را به دشمن گوشزد کردند.

 

پایان پیام/

کد خبر 442685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha