صنایع دستی عامل مهم در جذب توریست داخلی و خارجی است

خبرگزاری شبستان: معاون عمرانی استانداری گلستان صنایع دستی را به عنوان عامل مهم در جذب توریست داخلی وخارجی دانست و گفت: با توجه به اینکه مدت ماندگاری مسافران در استان، اقتصاد منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد، باید دراین مهم کوشا باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، رضا مروتی، معاون عمرانی استانداری گلستان در جلسه تودیع و معارفه  مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: استان گلستان از ظرفیت های مناسب گردشگری و تاریخی و تنوع اقوام و قدمت 7 هزار ساله برخوردار است که همگی تلاش ارزنده جهت توسعه و رونق این مهم را می طلبد.

 

وی اذعان داشت: تاکنون در این حوزه ها با مدیریت ارزشمند و وجود اساتید با برنامه، فعالیت های مناسب و مطلوبی صورت گرفته و در جهت اعتلای میراث فرهنگی و گردشگری استان با بضاعت ها و حداقل های مالی، گام های ارزنده ای برداشته شده است.

 

معاون عمرانی استانداری گلستان به تعامل مناسب این اداره کل با معاونت عمرانی استانداری گلستان اشاره کرد و افزود: با مدیریت و فعالیت خوب این مجموعه، توقفی در پروژه های عمرانی استان و کشور نداشته ایم و این مجموعه باعث افتخار و غرور است.

 

وی از مدیریت خوب این مجموعه یاد کرد و گفت: با توجه به شناخت مناسب از مدیریت کریمی، ایشان به عنوان مدیرکل این مجموعه برگزیده شده که امیدواریم با مدیریت خوب وی در راستای توانبخشی وانسجام واعتلای بیشتر استان گام های ارزنده برداشته شود.

 

مروتی صنعت گردشگری را 3 چرخ از 4 چرخ حرکت استان عنوان کرد و بر سرمایه گذاری گردشگری در استان تاکید کرد و بر اهمیت اقتصاد گردشگری در استان اشاره داشت که شایسته است به جایگاه مطلوبتری برسد.

 

وی همچنین بر مشارکت های مردمی در تمامی طرح های اقتصادی کشور که از رویکردهای دولت تدبیر و امید و به عنوان اصلی ترین سیاست هاست، اشاره داشت و بر نهادینه شدن آن در مجموعه های دولتی تاکید کرد.

 

معاون عمرانی استانداری گلستان از فرمانداران به عنوان بازوی پرتوان در اجرایی کردن سیاست ها یاد کرد و بر همراهی بیش از پیش فرمانداران با مجموعه های دولتی و به خصوص این مجموعه تاکید کرد.

 

مروتی همچنین صنایع دستی را به عنوان عامل مهم در جذب توریست داخلی وخارجی دانست و توقف یک هزار و 800 مسافر در استان با یک و نیم شب اقامت را در سال گذشته عنوان کرد و به بهره مندی از امکانات استان در ماندگاری مسافرین اشاره داشت و گفت: با توجه به اینکه مدت ماندگاری مسافران در استان، اقتصاد منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد، باید دراین مهم کوشا باشیم.

 

وی ثبت جهانی گنبد کاووس و فرش ترکمن و تلاش جهت ثبت دیگر آثار مهم استان را از دیگر اقدامات مهم این مجموعه ذکر کرد و از زحمات عباسی مدیرکل اسبق این مجموعه تشکر و قدردانی کرده و رهنمودهای مشاورتی وی را در پیشبرد اهداف این مجموعه موثر دانست.

 

در ادامه این جلسه الله بداشتی، مشاور معاون امورمجلس، حقوقی و استان ها ی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، حکم ابراهیم کریمی را قرائت و تقدیم وی کرد.

 

ابراهیم کریمی، مدیرکل جدید این اداره کل نیز در این جلسه از تلاش های ارزنده عباسی مدیرکل اسبق، تشکر وقدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد: با تعامل مطلوب با مجموعه استان، بتوان استانی پویاتر و موفق تر درهمه ابعاد داشته باشیم.

 

وی عملکرد مطلوب این اداره کل را در تعامل تنگاتنگ با همه دستگاه های اجرایی استان دانست و از همکاری با همکاران متخصص و با برنامه در این مجموعه اظهار خرسندی کرد و اذعان داشت: بتوان از این قابلیت ها به نحو احسن بهره برد.

 

کریمی گلستان را جزو استان های مطرح در بحث میراث فرهنگی و آثار تاریخی دانست و تنوع اقوام و مقوله گردشگری را که از اولویت های اصلی توسعه استان است، ازدیگر قابلیت ها عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد: با بهره مندی از تمامی این ظرفیت ها وقابلیت ها جایگاه استان را ارتقاء دهیم.

 

وی افزود: باید تلاش شود گلستان به عنوان مقصد گردشگری مطرح شود و در بحث ستاد تسهیلات نوروزی نیز با تلاش مضاعف جهت رضایتمندی مسافران گام های ارزنده برداشته شود.

 

قربان عباسی، مدیرکل اسبق این اداره کل نیز با آرزوی توفیق برای مدیرکل جدید، از معاون استانداری گلستان به عنوان معلم اخلاق یادکرد و از تمامی همکاران مجموعه درطول مدت خدمت تشکر و قدردانی کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 442851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha