ایران با دو شاخصه فرهنگی و سیاسی در دنیا مورد توجه است

خبرگزاری شبستان: ایران و ملت آن کشوری مقتدر، با عزت و سربلند در بین ملل دنیا است که به واسطه شاخصه خونگرمی و میهمان نوازی مردمانش و جاذبه های گردشگری فراوان مناطق مختلف آن مورد توجه دنیا به ویژه کشورهای اروپایی قرار گرفته و آن را در بین دیگر ملت ها متمایز کرده است، کویر مرنجاب در آران و بیدگل و شهر زیر زمینی نوش آباد یکی از این جاذبه های گردشگری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان،"GIUSEPPE BOSCOSCURO"  معاون سازمان جهانگردی کشور ایتالیا و 6 نفر از مدیران آژانس های گردشگری این کشور بازدیدی  به صورت تور یک روزه از آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع)، کویر مرنجاب، دریاچه نمک و شهر زیر زمینی نوش آباد روز پنج شنبه (14 اسفند) داشتند که ماحصل گزارش این سفر در قالب مصاحبه خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان با آنها در ذیل آورده می شود:

 

*میهمان نوازی و جاذبه های گردشگری شاخصه های فرهنگی  ایران در دنیا است

 

"GIUSEPPE BOSCOSCURO" ، معاون سازمان جهانگردی کشور ایتالیا گفت: نقطه نظرها در مورد ایران با ابعاد فرهنگی و سیاسی در دنیا مورد توجه است.

 

وی با اشاره به اینکه میهمان نوازی و جاذبه های گردشگری خوب ایران شاخصه فرهنگی ایران در منظر بین المللی است، افزود:وی در این سفر این شاخصه را ملموس و محسوس درک و مشاهده کرد.

 

به گفته وی،شاخصه سیاسی ایران نیز حل مسائل بین المللی این کشور با دنیا است که با حل این مسائل می تواند بیشتر مورد تایید کشورها قرار بگیرد.

 

*ایران دارای ملت جوان و خیلی پذیرایی کننده از گردشگر است

 

جوزپه بوسکورو"GIUSEPPE BOSCOSCURO" ،با تاکید بر تلاش خوب مردم ایران افزود: ایران از نظر میهمان نوازی، محبت و جاذبه های گردشگری کشور بسیار خوبی است به خصوص اینکه ملت جوانی دارد که خیلی پذیرایی کننده گردشگر هستند اما از نظر بین المللی بایستی مسائل خود را با دنیا حل کند.

 

وی تصریح کرد: ایران از نقطه نظر سیاسی می تواند با حل مسائل خود با دنیا مباحث منفی تاثیر گذار بر افکار عمومی را از طریق همین گردشگری و شاخصه فرهنگی بی اثر کند.

 

به گفته وی، هر چه هم که توریست به این کشور بیاید و  اخبار خوب میهمان نوازی و فرهنگ مهربان و با محبت مردم این کشور را برای هموطنان خود منعکس کند تاثیری در بی اثر کردن اخبار منفی که علیه ایران هست نخواهد داشت بلکه ایران باید مسائل خود را با دنیا حل کند.

 

*ملت ایران ستاره هستند/ زن ایرانی شاخص مهربانی و جذابیت است

 

این جهانگرد ایتالیایی ملت ایران را ستاره دانست و افزود: ملت ایران ستاره های محبت و میهمان نوازی در دنیا هستند.

 

جوزپه بوسکورو"GIUSEPPE BOSCOSCURO" ،در پاسخ این سوال خبرنگار خبرگزاری شبستان که نظر آنها در مورد وی به عنوان یک خانم جوان خبرنگار و نماینده ای از زنان ایرانی چیست؟ گفت: من و تمامی این گروه معتقد و موافقم این مطلب هستیم که  شما در حقیقت شاخص مهربانی، جذابیت و روابط عمومی بالا برای تمام زنان ایرانی هستید که به راحتی بین دو ملت برقرار کردید.

 

وی اظهارداشت: فعالیت یک خانم جوان، پرتحرک و تلاشگر به عنوان خبرنگار که به راحتی تا ساعات پایانی یک روز در مکان های مختلف کار می کند بسیار جالب و کارکتر یک زن ایرانی است که آزادانه فعالیت می کند.

 

به گفته وی، جاذبه های مختلف گردشگری این کشور و روحیه میهمان نوازی مردم آن فوق العاده بی نظیر است اما کمبود امکانات رفاهی و  پذیرایی در بعضی مناطق این کشور برای گردشگر خارجی راضی کننده نیست.

 

*جاذبه گردشگری کویر و دریاچه نمک در کنار هم در دنیا بی نظیر است/ زیرساخت های گردشگری در کویر مناسب گردشگر اروپایی نیست

 

معاون سازمان جهانگردی کشور ایتالیا در ادامه درباره بازدید از کویر مرنجاب در آران و بیدگل گفت: چنین جاذبه گردشگری که کویر و دریاچه نمک کنار هم باشد در دنیا فوق العاده بی نظیر است،‌ اما زیر ساخت گردشگری از لحاظ امکانات پذیرایی و رفاهی در منطقه کویری مرنجاب برای یک توریست خارجی به ویژه گردشگر اروپایی بسیار پایین و غیر قابل رضایت است.

 

جوزپه بوسکورو"GIUSEPPE BOSCOSCURO" ، حفظ جاذبه های بی نظیر گردشگری در ایران به ویژه کویر مرنجاب برای جذب توریست را تاکید کرد و گفت: متاسفانه دو شاخصه اصلی و مثبت میهمان نوازی مردم ایران و جاذبه گردشگری این کشور تحت الشعاع کمبود امکانات رفاهی گردشگر و نبود زیر ساخت های لازم برای یک گردشگر خارجی در این منطقه کویری قرار می گیرد و تبعات منفی برای ایران در جذب توریست ایجاد می کند.

 

وی، با تاکید بر اینکه نبود امکاناتی چون وسیله نقلیه خوب، سرویس بهداشتی مناسب با توالت های فرنگی،نیروی خدماتی خوب اعم از راننده و سایر نیروها و عدم رعایت بهداشت در کاروانسرای مرنجاب برای گردشگر اروپایی رضایتمندانه نیست، گفت:گردشگر خارجی با مشاهده این موارد از ورود تورهای گردشگری کشورش به این منطقه تجدید نظر می کند.

 

*هیچ مشکلی در خصوص امنیت برای گردشگر خارجی نیست

 

به گفته روملو رومانی"ROMOLO ROMANI" یکی از مدیران آژانس های گردشگری این کشور ، ایران یک کشور خیلی میهمان نواز با جاذبه های متعدد گردشگری زیبا است و ما به این نتیجه رسیدیم هیچ مشکلی در خصوص امنیت برای گردشگر خارجی نیست اما زیرساخت گردشگری و ابزار و امکانات پذیرایی و رفاهی برای توریست در منطقه مرنجاب بسیار پایین و مطابق با رضایتمندی و آسایش و رفاه حال آنها نیست.

 

*شهرزیرزمینی نوش آباد خیلی جالب و باورنکردنی است/ مرا به یاد آثار تاریخی باستانی رم انداخت

 

"GIUSEPPE BOSCOSCURO"،معاون سازمان جهانگردی کشور ایتالیا، در پایان در خصوص مشاهدات خود از شهرزیرزمینی  "اویی"در  نوش آباد گفت: فکر نمی کردم چنین اثری با این سابقه تاریخی در این شهر کوچک باشدخیلی جالب و باورنکردنی است وقتی این اثر را دیدم به یاد وطنم رم و آثار تاریخی باستانی آن افتادم.

 

*سوالات معاون سازمان جهانگردی کشور ایتالیا و  گروه همراه از خبرنگار شبستان

 

 

آنچه که در این سفر یک روزه قابل تامل بود اجازه خواستن معاون سازمان جهانگردی کشور ایتالیا و گروه همراه از خبرنگار خبرگزاری شبستان برای پرسش چند سوال در مورد موقعیت زنان در ایران، محدوده فعالیت کاری بانوان، تاثیر ازدواج بر ادامه فعالیت کاری و نظر خبرنگار در مورد پاپ بود.

 

معاون سازمان جهانگردی کشور ایتالیا نظر خبرنگار در مورد پاپ رهبر دینی اقلیت مذهبی مسیحیت را پرسید که خبرنگار در پاسخش گفت: وی به عنوان رهبری دینی که نام پیامبرش عیسی مسیح(ع) در قرآن کتاب مسلمانان آمده است قابل احترام است.

 

یکی از مدیران زن آژانس گردشگری ایتالیا نیز از خبرنگار در مو رد تاهل و تجرد وی پرسید که آیا فکر می کند پس از ازدواج همسرش خواهد گذاشت به فعالیت خود ادامه دهد یا محدود خواهد شد، پاسخ داد: ازدواج مانع فعالیت زنان و توانمندی آنها در عرصه های مختلف نمی شود و مردان و زنان ایرانی در کنار یکدیگر برای رشد و کمال و آبادنی وطن خود تلاش می کنند تا علاوه بر کمال و ترقی خود کشوری آبادان و سربلند را در دنیا داشته باشند.

 

فعالیت یک زن جوان خبرنگار از یک شهر کوچک به عنوان کارکتر یک زن ایرانی با شاخصه های مهربانی، فعالیت آزادانه و تحرک و پویایی حضور در مکان های مختلف به منظور تهیه خبر و گزارش برای این مدیر زن آژانس گردشگری ایتالیا و سایر همکارانش بسیار جالب بود.

 

گروه معاون سازمان جهانگردی کشور ایتالیا و 6 نفر از مدیران آژانس های گردشگری این کشوردر قالب تور یک روزه کویرگردی  روز پنجشنبه(14 اسفند) از آستان محمد هلال بن علی(ع) به عنوان بزرگترین مرکز تجمع فرهنگی مذهبی عزاداری مردم شهر،  کاروانسرای مرنجاب، دریاچه نمک، و شهر زیر زمینی "اویی" نوش آباد درراستای ارزیابی شرایط و اعزام تورهای گردشگری به این منطقه بازدید کردند و پس از آن آران و بیدگل را به مقصد بازدید سه ساعته از حرم حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم و عزیمت به فرودگاه امام خمینی (ره) به تهران ترک کردند.

 

مراسم استقبال از این گروه نیز توسط عباس متولی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آران و بیدگل با اهدای شاخه گل توسط راهنمایان گردشگری و کتاب "سیلک شکوه تمدن" مجموعه تصاویری از حوزه و جغرافیای سیلک از هنرمند عکاس مجید فرزادمهر آرانی به آنها در بدو ورود به آران و بیدگل، شترسواری در کویر، بازدید از کاروانسرای مرنجاب و دریاچه نمک، پیاده روی بر روی تپه های ماسه ای،استقرار در اکو کمپ گردشگری ستاره شب های کویر و پذیرایی با غذاهای محلی از جمله برنامه های انجام شده برای این گروه بود.

 

پایان پیام/

کد خبر 444650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha