آئین نکوداشت بیست و دومین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در یزد برگزار می شود

خبرگزاری شبستان : مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد با اشاره به بیست دومین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: آئین نکوداشت این ایام ۲۰ اسفند با حضور دبیر کل حمایت و نظارت بر موسسات فرهنگی کشور برگزار می شود. 

به گزارشخبرگزاری شبستان از یزد، محسن رستگاری مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد، در گفتگو با خبر نگار شبستان با اشاره به فرارسیدن بیست و دومین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار داشت: فعالیت ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال 71 با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی آغار شد و امسال بیست و دومین سالگرد تاسیس آن با برگزاری ویژه برنامه ها، گرامی داشته می شود.

 

وی با بیان اینکه برنامه های بیست و دومین سالروز تاسیس کانون های مساجد در سراسر کشور از 14 اسفند آغاز و تا 22 این ماه ادامه دارد، اظهار داشت: تبیین بیانات مقام معظم رهبری در خصوص رساندن مساجد به طراز اسلامی، ارائه گزارش عملکرد به مردم و مسئولان، برگزاری گردهمایی بیست و دومین سالروز  تاسیس کانون مساجد با حضور مدیران مسجد محور و اعضای کانون های فرهنگی هنری ، دیدار با ائمه جمعه و  علمای فرهیخته  استان ،تکریم و تقدیر از فعالان فرهنگی مساجد و مدیرمسئولان و  ائمه جماعت و... و معرفی اصول و سیاست های ستاد عالی کانون های مساجد از جمله اهداف و برنامه های برگزاری گرامی داشت 18 اسفند می باشد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد، با اشاره به برنامه های ویژه 18 اسفند سالروز تاسیس ستادعالی کانون های مساجد در یزد، افزود: آئین نکوداشت تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان شاخص ترین این برنامه ها، (20 اسفند ) بعد از نماز مغرب و عشا در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور جناب آقای عظیمی دبیرکمیته حمایت و نظارت بر موسسات فرهنگی و مدیر طرح چهره به چهره کشور برگزار می شود. 

 

رستگاری معرفی آثار جدید دیبرخانه کانون مساجد را از دیگر برنامه های این نکوداشت دانست و تصریح کرد: در مراسم گردهمایی اعضای کانون های فرهنگی هنری از اثر خوشنویسی استاد علی رهبران  که مزین به آیه شریفه  18 سوره توبه  می باشد رونمایی می گردد.

 

گفتنی است: در حال حاضر بیش از 700 کانون در استان مجوز فعالیت دارند که از این آمار، 258 کانون آن روستایی، 85 کتابخانه ، 22 کانون با موضوع تخصصی در حال فعالیت می باشند.

 

پایان پیام/

کد خبر 444714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha