همایش گرامیداشت ۱۸ ا سفند در بیرجند برگزار می شود/ حمایت ۳ میلیارد ریالی از کانونهای مساجد خراسان جنوبی

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی از برگزاری همایش گرامیداشت سالروز تاسیس ستادعالی کانونهای مساجد همزمان با ۲۱ اسفند در بیرجند خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام رمضان زاهدی ظهر امروز (۱۸ اسفند) در نشست خبری با رسانه های گروهی اظهار داشت: كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد در سال 1371 بر اساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي با هدف احياي واقعي نقش فرهنگي مساجد و مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن، تشكيل شد.

 

وی با اشاره به برگزاری همایشی به مناسبت بیست و دومین سالگرد تاسیس ستادعالی کانونهای مساجد در استان خراسان جنوبی گفت: این همایش همزمان با 21 اسفند در سالن غدیر بیرجند برگزار می شود.

 

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی از حضور مسئولان مختلف استانی در این مراسم خبر داد و افزود: در این همایش، برنامه آموزشی ویژه مدیران کانونهای مساجد برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه حجت الاسلام عبادی، استاد اخلاق حوزه علمیه در این همایش به ایراد سخنرانی می پردازد، ادامه داد: دکتر لاور مدیر پژوهش ستاد عالی کانونهای مساجد کشور نیز بخشی از برنامه های آموزشی این همایش را برعهده دارد.

 

حجت الاسلام زاهدی همچنین از تجلیل 38 فعال کانونهای فرهنگی هنری همزمان با این همایش خبر داد و یادآور شد: همچنین در مراسم گرامیداشت 18 اسفند از یک فرماندار، یک بخشدار، یک امام جمعه و یک مدیر فرهنگ و ارشاد فعال تجلیل و تقدیر خواهد شد.

 

حمایت 3 میلیارد ریالی از کانونهای مساجد خراسان جنوبی

جابر سرچاهی، کارشناس مالی دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی نیز از وجود 384 کانون فعال در سطح استان خبر داد و گفت: امسال بالغ بر 2 میلیارد و 737 میلیون و 350 هزار ریال به طور مستقیم به حساب کانونهای مساجد واریز شده است.

 

وی همچنین با اشاره به وجود 14 کانون تخصصی در سطح استان ادامه داد: همچنین 2 کانون تخصصی در سال جدید راه اندازی شده است.

 

وی همچنین از کمک 76 میلیون ریالی به خانه های نور استان در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: کانونهای دانشگاهی و مصلی های استان نیز 55 میلیون ریال کمک حمایتی دریافت کرده اند.

 

کارشناس مالی دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: در بحث حمایت از کتابخانه های استان و راه اندازی آنها نیز 555 میلیون ریال تاکنون به عنوان خرید تجهیزات کتابخاته ای، میز و قفسه و تجهیزات مشارکتی کامپیوتر و پرینتر هزینه شده است.

 

وی با اشاره به اینکه شهرستان طبس به عنوان منطقه ویژه است، گفت: کانونهای این شهرستان امسال علاوه بر اعتباراتی که کانونهای دیگر شهرستان ها دریافت کرده اند، 596 میلیون ریال بیشتر دریافت کرده اند.

 

سرچاهی با اشاره به اینکه هر کانون بطور متوسط 800 هزار تومان سرانه دریافت می کند، اظهار امیدواری کرد: 120 میلیون تومان کمک حمایتی دیگر تا پایان سال به حساب کانونها واریز شود.

 

پایان پیام/

 

 

 

 

 

کد خبر 445219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha