حضور ۱۰ هزار خادم افتخاری در حرم حضرت معصومه (س)

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان این که حدود ۱۰ هزار خادم افتخاری در حرم حضرت معصومه (س) جذب شده‌اند، گفت: در خادمین حضرت معصومه (س)، فضلا، اساتید، اعضای جامعه مدرسین، وزیر، معاون وزیر و پزشکان حضور دارند که بستر خوبی برای استفاده معنوی این عزیزان فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام و المسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) امروز (18 اسفند) در دیدار با آیت الله نوری همدانی با اشاره به حکم مقام معظم رهبری (مد ظله) به تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) در تأکید بر دو محور قرآن و عترت و همچنین حوزه رفاه زائر عنوان کرد: رسالت ما نشر قرآن و معارف قرآن است که در قالب های مختلف انجام می‌شود.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: آستان مقدس حضرت معصومه (س) در حوزه رفاه زائران حرم، خدمات ویلچر برای معلولین و سالمندان را به 350 عدد رسانده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین احمدی بیان داشت: در حوزه آموزش، آموزش های مختلف از جمله نحوه امر به معروف و نهی از منکر برای خادمین و کارکنان حرم برگزار می‌شود، همچنین مفاهیم دینی به خانواده ها منتقل می‌شود.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) عنوان کرد: دروس مراجع تقلید در شبستان ها توسعه یافته است و در شبستان امام خمینی (ره) چند درس خارج تدریس می‌شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین احمدی با بیان این که حدود 10 هزار خادم افتخاری در حرم حضرت معصومه (س) جذب شده اند، اضافه کرد: در خادمین حضرت معصومه (س)، فضلا، اساتید، اعضای جامعه مدرسین، وزیر، معاون وزیر و پزشکان حضور دارند که بستر خوبی برای استفاده معنوی این عزیزان فراهم شده است.

 

وی ابراز کرد: در سال 110 هزار نفر به درمانگاه حضرت معصومه (س) مراجعه می‌کنند و از خدمات آن استفاده می‌کنند.

 

وی با بیان این که به طور میانگین بیش از 4 هزار قرآن آموز در کلاس های قرآن حرم حضرت معصومه (س) شرکت می‌کنند، اظهار داشت: بیش از 27 هزار نفر در دوره های مختلف روخوانی، حفظ، صوت و لحن، شرح و حفظ نهج البلاغه و ... تا کنون شرکت کردند، همچنین دوره های کوتاه مدت درباره زندگانی ائمه اطهار برگزار می‌شود.  

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) در حوزه مراسم و محافل بیان کرد: روزانه میانگین 6 سخنرانی مفاهیم مختلف ارائه می‌شود، همچنین حلقه های معرفت، برنامه زمزم معرفت به صورت پرسش و پاسخ به صورت روزانه برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین احمدی عنوان کرد: ترتیل خوانی ماه مبارک رمضان ازحرم حضرت معصومه (س) شروع شد و علاوه بر آن ترتیل خوانی ویژه خانم ها و نوجوانان در حرم برگزار می‌شود.

 

وی افزود: سفیران کریم در مراسم مختلف به شهرستان های مختلف می روند و در خصوص مبانی اسلامی و فرهنگ اهل بیت (ع) تبلیغ می‌کنند.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) بیان کرد: هر ماه به صورت مداوم مسابقات در آستان مقدس برگزار می‌شود و سه کتاب به عنوان مسابقه به زائران معرفی می‌شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین احمدی با بیان این که در حوزه زائران غیرایرانی، مسلمانان غیرشیعه و غیرمسلمان نیز پذیرش می‌شوند، گفت: برای زائران غیرمسلمان، دین اسلام، انقلاب و ارزش های اسلامی تبیین می‌شود.

 

وی با بیان این که در حوزه کودک و نوجوان، رواق کودک و نوجوان فعال است، اظهار داشت: هر روز مراسم و نشست هایی برای آذری ها، اردوزبان ها و عرب ها برگزار می‌شود.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 445580

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha