تداوم تحریم ها علیه ایران، بیانگر حیله گری آمریکاست

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بجنورد تصریح کرد: با وجود مذاکراتی که در حال انجام است اعلام دشمنان مبنی بر تداوم تحریم ها طی یک سال آینده نشان دهنده حیله گری شدید آنهاست و باید تیم مذاکره کننده به شدت مواظب باشند و با قدرت وارد میدان شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در آیین عبادی، سیاسی  نماز جمعه این هفته که در محل مصلای این شهرستان برگزار شد، با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر مواظبت از حیله های دشمنان در مذاکرات، گفت: ما نیز هیات مذاکره کننده منتخب را قبول داریم ولی نگرانی ما از این است که دشمنان حیله گر هستند و باید مواظب آنها باشیم.

 

وی به این گفته آمریکائیان که بعد از دوره ریاست جمهوری اوباما دیگر نتایج به دست آمده از مذاکرات را قبول نداریم، اشاره کرد و اظهار داشت: شما که خود را قانون شناس و مهد تمدن می دانید و آن را به رخ جهان می کشید نمی دانید که در سیاست جهانی ممکن است رئیس جمهور جدید برنامه های رئیس جمهور قبلی را اصلاح و بعد تائید کند ولی آنها را از بین نمی برد.

 

حجت الاسلام  یعقوبی تصریح کرد: این مساله به هیچ وجه در عرف دنیا مطرح نیست و آمریکا با این حرف آبروی خود را برد.

 

وی متذکر شد: با وجود مذاکراتی که در حال انجام است اعلام دشمنان مبنی بر تداوم تحریم ها طی یک سال آینده نشان دهنده حیله گری شدید آنها است و باید تیم مذاکره کننده به شدت مواظب باشند و با قدرت وارد میدان شوند.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در روز شهدا که مصادف با سالروز تاسیس نهاد بنیاد شهید است از این نهاد به عنوان شریف ترین مکان برای خدمت به خلق خدا یاد کرد که پناهگاه خانواده شهدا است.

 

وی با بیان اینکه شهید و شهادت قابل قیمت گذاری نبوده و در وصف نمی گنجد، خاطرنشان کرد:دادن تسهیلات و خدمات به خانواده شهدا حق آنهاست چرا که حاصل عمر خود را برای انقلاب داده اند و جان را در طبق اخلاص گذاشته اند و به فرموده امام خمینی ولی نعمتان ما در جامعه هستند.

 

وی بیان داشت: کرامت و عزت نهادن به خانواده شهدا باید در صدر جدول کاری بنیاد شهید قرار گیرد تا کسی ناراحت و ناراضی از بنیاد بیرون نیاید.

 

حجت الاسلام یعقوبی خطاب به هنرمندان در بخش های مختلف گفت: هر چه هنر اعم از تجسمی و قلمی دارید در طبق اخلاص بگذارید و برای شهدا کار کنید تا دین خود را به این میوه های اول جمهوری اسلامی ادا کنید.

 

وی به فرمایشات رهبری در رابطه با محیط زیست نیز اشاره کرد و با تاکید بر مواظبت از زمین به عنوان مادر طبیعت و عدم اعمال خشونت و قلع و قمع طبیعت، متذکر شد: نباید به خادمان خود خیانت کنیم تا رویشهای خدادادی در زمین بماند.

 

امام جمعه بجنورد پدیده کوه خواری را که امروز به پدیده زمین خواری اضافه شده نیز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: زمین خواری و کوه خواری پدیده ای است که امروز جامعه ما را فرا گرفته در حالی که این ها خیانت به مردم است و دست عاملانشان باید کوتاه شود.

 

وی تصریح کرد: باید زمین ها عادلانه در بین نهادها توزیع شود و نور چشمی ها در این میان مورد توجه نباشند.

 

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به قرار گرفتن در روزهای پایانی سال و خانه تکانی منازل، اظهار داشت: باید همان گونه که خانه های ظاهری را تمیز می کنیم خانه دل را نیز از گناهانی که دل ها را کدر کرده تمیز کنیم.

 

وی ضمن تأکید بر پرهیز از اسراف در شست و شوهای این روزها، خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی باید سعی کنیم حدالامکان از آب غیرلوله کشی برای شست و شوها استفاده و در مصرف آب احتیاط شود تا دچار جیره بندی آب نشویم.

 

امام جمعه بجنورد در پایان ضمن تسلیت سالگرد وفات آیت الله احمد خمینی از ایشان به عنوان کسی که سایه به سایه به دنبال امام خمینی حرکت کرد و در اولین گام با ولایت همراه شد، یاد کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 446132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha