سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در یزد برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری سیزدهمین آزمون قرآن و عترت در اردیبشهت سال۹۴، اظهار کرد: این آزمون با همکاری موسسات قرآنی مردمی در ۱۱ شهرستان یزد به طور همزمان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد؛علی غیاثی ندوشن مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به خبرنگار شبستان گفت: سیزدهمین دوره آزمون های سراسری قرآن و عترت در17 رشته شامل حفظ جزء یک تا سی مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و تدبر در11 اردیبهشت 94 برگزار می شود.

 

غیاثی اظهار داشت: 29 اسفند جاری آخرین مهلت برای ثبت نام در این آزمون از طریق سایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی www.qia.ir می باشد.

 

وی با بیان اینکه علاقه مندان به قرآن کریم در تمامی سنین می توانند در این رخداد دانش قرآنی خود را محک بزنند افزود: مزیت آزمون این دوره این است که هر نفر می تواند در دو رشته شامل یکی از رشته های حفظ و یکی از رشته های مفاهیم شرکت کند و برای سهولت شرکت مقطع سنی زیر 12سال آزمون حفظ در این رشته بصورت شفاهی می باشد.

 

غیاثی درباره تقدیر از برگزیدگان این دوره از آزمون بیان داشت: جایگاه و منزلت حافظان و قرآن آموزان بسیار فراتر از جوایز مادی است ولی برای قدردانی از برگزیدگان این دوره از آزمون ها در سطح کشور، معاونت قرآن و عترت هدایای نفیسی از جمله 17 کمک هزینه سفر عمره، 50 کمک هزینه سفر عتبات و 100 کمک هزینه سفر مشهد مقدس و همچنین 200 هدیه نقدی در نظر گرفته است که عامل مشوق خوبی برای حضور در آزمون ها و قدردانی از تلاش فعالان قرآنی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در ادامه سیاست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در واگذاری اجرای آزمون ها به موسسات فرهنگی قرآن وعترت دانست و خاطرنشان کرد: برگزای این آزمون به عهده  موسسات مردمی گذاشته شده است.

 

وی بابیان اینکه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها نیز در این آزمون مسئولیت نظارت براین رخداد فرهنگی را عهده دار می باشند تصریح کرد: نقش وزارت فرهنگ وارشاداسلامی، هدایت و حمایت از موسسات برگزارکننده دوره های آموزشی و آزمون هاست.

 

وی همچنین مجریان این دوره از آزمون را در شهرستان ها به شرح زیر معرفی کرد.

1 – شهرستان یزد: موسسه فرهنگی قرآن وعترت مهد قرآن استان یزد

2 – بخش زارچ : موسسه فرهنگی قرآن وعترت  فاطمه الزهراء زارچ

3 – شهرستان اردکان : موسسه فرهنگی قرآن وعترت  حضرت زهراء اردکان

4-  شهرستان میبد: موسسه فرهنگی قرآن وعترت حضرت معصومه (س)

5 – شهرستان اشکذر: موسسه فرهنگی قرآن وعترت حضرت مهدی اشکذر

6 – شهرستان تفت :موسسه فرهنگی قرآن وعترت  آوای وحی تفت

7 – شهرستان ابرکوه : موسسه فرهنگی قرآن وعترت امیرالمومنین (ع)

8 – شهرستان مهریز : موسسه فرهنگی قرآن وعترت صاحب العصر (عج)

9 – شهرستان خاتم : موسسه فرهنگی قرآن وعترت نورالهدی

10_ شهرستان بافق : موسسه فرهنگی قرآن وعترت کوثرولایت بافق

11 – شهرستان بهاباد : موسسه فرهنگی قرآن وعترت احباب بهاباد

 

پایان پیام/

کد خبر 446635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha