وجود رهبر فرهیخته عامل پیروزی انقلاب اسلامی است

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام راشد یزدی با بیان اینکه وجود رهبر فرهیخته و عادل از عوامل اصلی تداوم و موفقیت این انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: اگر ملتی از یک رهبر فقیه برخوردار نباشد هرچقدر هم قوی باشد، قوای آن هدر می رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، آئین گرامیداشت قیام مردم یزد در دهم فروردین 57 و دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی صبح امروز (10 فروردین) با حضور سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آیت الله ناصری امام جمعه یزد، آیت الله وافی نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری، سردار فتوحی فرمانده سپاه الغدیر استان،استاندار یزد و جمعی از مسئولان استان و آحاد مردم دارالعباده در پایگاه انقلاب یزد (مسجدمحمدیه) برگزار شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام محمد کاظم راشد یزدی مردم را عنصر اصلی انقلاب دانست و عنوان کرد: مردم در قرآن، از ارزش بالایی برخوردار است که در سراسر قرآن روشن و در روایات به صورت عملی و  تئوری می بینیم.

 

وی با بیان اینکه خداوند در معرفی کردن پیامبر رو به مردم و به عنوان امتیاز، مردم داری را معرفی کرد، خاطرنشان ساخت: قرآن پیغمبر(ص) را در کمتر از یک خط از مردم، با مردم و برای مردم معرفی می کند و این مسیر را  ورود به دل خلق می داند.

 

وی تصریح کرد: اگر کسی می خواهد دسترسی به قلوب مردم پیدا کند باید از مردم، با مردم و برای مردم باشد، ان وقت می تواند جایگاه خودش را در دل های مردم حس کند.

 

خطیب توانا کشور، ولایت فقیه را یکی دیگر از عناصر موثر در انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: چهار پایه تخت انقلاب تشکیل شده از مردم و رهبری و بعد از آن تشکل های مردمی و تداوم انقلاب است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حوادثی که دشمن به وجود می آورد همه درآخر به نفع انقلاب تمام می شود، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به مانند ستون گوشتی است که حیات دارد و با ضربه به آن، ستون انقلاب خراب نمی شود، بلکه بر اثر آسیب التیام می بیند و نسبت به آن تهدید سخت تر و خود را واکسینه می کند.

 

سخنران مطرح کشور  با اشاره به سوره مبارکه توبه گفت: اگر کسی دوشرط ایمان و تقوا داشته باشد و در کنار آن مسئله ولایت فقیه را در مسیر راه خود داشته باشد موفق است، در غیر اینصورت ایمان و تقوا بدون ولایت ناقص و به راه حق که مقصد است نخواهد رسید.

 

وی تصریح کرد: انسان باید ببیند که به دنبال چه کسی می رود و رهبری خود را با معیارهایی که خدا معرفی کرده بشناسد که اگر رهبری انتخاب کرده در صالحین نگنجد خود را به نابودی کشانده است.

 

راشد یزدی افزود: ایمان و تقوا نصف دین است و با مسئله ولایت و رهبری دین کامل می شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه مدیریت را علم دانست و گفت: مدیریت در هر زمینه ای اعم از فرهنگی،کشاورزی و اقتصادی و... متفاوت است و باید برای مدیریت تخصصی کسب علم کرد.

 

راشد یزدی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به سرعت پیشرفت علم و فناوری خاطرنشان کرد: اگر امروز در انتخاب های خود اشتباه کنیم، به سختی دیگر می شود این انتخاب را جبران کرد و باید با کسب علم انتخاب های خود را انجام دهیم.

 

وی تصریح کرد: امروز جنگ را فرهنگ و علم اداره می کند و بجای شمشمیر و قدرت بازو باید علم و پیشرفت خود را در کشور افزایش دهیم و گرنه باید وابسته به بیگانگان باشیم.

 

راشد یزدی با بیان اینکه اگر ملتی از یک رهبر فرهیخته بهره مند شود و این شعور را در انتخاب به کارگیرد به مقصد می رسد، اظهار داشت: ملتی که از یک رهبر فقیه برخوردار نباشد هر چقدر هم قوی باشد، قوای آن هدر می رود.

 

وی بیداری اسلامی که در کشور های منطقه رخ داده  را در صورتی موفق دانست که با رهبری فرهیخته و عادل  مدیریت شود و گرنه نمی توانند موفق شوند.

 

راشد یزدی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به آیات قرآن گفت: دعا، استغفار و شکرگذاری نعمت از نکاتی است که  خدا در قرآن تاکید دارد که مسلمین انجام دهند.

 

مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه شکر گذاری از نعمت انقلاب اسلامی را امروز چیزی کمرنگ در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: خون 250 هزار شهید برای این انقلاب هزینه شده است و باید برخی بدانند که با رفتارها و ناسپاسی هایشان بر روی چه پا می گذارند، حتی اندکی از سرمایه کسانی که برای این انقلاب سرمایه گذاری کردند و جان خود را دادند را نمی‌توان به آنها باز گرداند و این انقلاب منحل شدنی نیست، پس خود را بی جهت به زحمت نیندازیم.

 

وی تاکید کرد: مردم ما باید شکرگذار نعمت ولایت باشند که امروز به مانند کوهی در پشت سر مردم قرار گرفته است واین انقلاب را به سرمقصود خود می رساند.

 

پایان پیام/

 

 

 

 

 

 

  

کد خبر 448398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha