نشریات تجربی ظرفیت بسیار گسترده ای در بخش اطلاع رسانی دینی هستند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، اظهار داشت: نشریات تجربی ظرفیت بسیار گسترده و وسیعی در حوزه مسجد به ویژه در بخش اطلاع رسانی دینی هستند.

حسین براتی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، با اشاره به برگزاری مرحله کشوی جشنواره محراب قلم به میزبانی استان مرکزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز گفت: امیدواریم این حرکت در جهت ارتقا و معرفی حوزه اطلاع رسانی و رشد و ارتقای نشریات تجربی مساجد مؤثر باشد.

 

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب بچه های مخلص مساجد بودند که در جهت اطلاع رسانی پیام های امام(ره) که در خصوص وحدت مردم و هدایت جریان انقلاب از خارج از کشور بود، نقش آفرینی می کردند و بعد از انقلاب نیز بسیاری از کسانی که در نشریات و خبرگزاری ها و صدا و سیما فعالیت ها داشتند برخاسته از مساجد و علاقه مندان به این حوزه مسجد بودند.

 

براتی، تصریح کرد: امروزه نشریات و خبرگزاری های بسیاری همچون خبرگزاری شبستان در حوزه مسائل قرآنی و مسجد و اهل بیت علیه السلام فعالیت می کنند و در کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز نشریات تجربی به اطلاع رسانی در این حوزه می پردازند و باید آنها را تقویت کرد.

 

وی با بیان اینکه نشریات تجربی ظرفیت بسیار گسترده و وسیعی در حوزه مسجد به ویژه در بخش اطلاع رسانی دینی هستند اضافه کرد: هر مسجد مروج تفکرات دینی و قرآنی در منطقه خود است و نشریات تجربی کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند اخبار حوزه مساجد و فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و دینی را به خوبی اطلاع رسانی کنند.

 

وی اذعان داشت: فعالیت های کوچک و قطره قطره است که تبدیل به یک جریان اثرگذار مواج می شود و مصداق واقعی آن را می توانیم در مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد ببینیم که حرکت های کوچک ولی متعدد تبدیل به حرکت های جریان ساز و مؤثر می شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد خوزستان، ابراز امیدواری کرد: نشریات تجربی بهتر و بیشتر از گذشته مورد حمایت، تشویق و ترغیب ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور قرار گیرد.

 

لازم به ذکر است، استان خوزستان 22 نشریه را به جشنواره منطقه ای محراب قلم در استان کهگیلویه و بویراحمد ارسال کرد که از این تعداد سه نشریه «شاهد» از کانون شاهد گتوند و «گلبانگ محراب» از کانون سعادت و نشریه «سفیر نور» از کانون بقیه الله شوش به مرحله کشوری راه یافتند.

 

پایان پیام/

کد خبر 448928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha