یادواره شقایق های صدرایی در اهواز برگزار شد

خبرگزاری شبستان: نخستین یادواره شقایق های صدرایی امروز(۱۹ فروردین) در دبیرستان پسرانه علوم و معارف اسلامی صدرا اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، حجت الاسلام میر احمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، امروز(19 فروردین) ، نام بردن از شهدا را افتخاری برای همه دانست و گفت: از آخرین باری که به این مدرسه آمدم 25 سال می گذرد، در آن زمان در سخنرانی خود، به دانش آموزان اعلام کردم که بر اساس وعده های امام راحل(ره) انقلاب جهانی خواهد شد و خون شهدا به ثمر می نشیند و سال های آینده می بینید که نام و یاد شهدا از مرزهای ایران فراتر خواهد رفت و امروز این اتفاق افتاده است.

 

وی با بیان اینکه این دبیرستان سنگر علمی و آموزشی بسیار مقدسی است افزود: در آن زمان زیر تابوت شهدا فریاد می زدیم شهدا زنده اند و امروز زنده بودن شهدا به وضوح احساس می شود و ایران دیروز، امروز تبدیل به ایران هسته و فضایی شده و دانش آموزان دیروز ما امروز ماهواره به فضا پرتاب می كنند.

 

وی با اشاره به اینکه همچنین امروز انقلاب جهانی شده و صدای انقلاب از یمن، فلسطین، لبنان و سایر کشورها به گوش می رسد، خطاب به دانش آموزان تصریح کرد: قدر خود را بدانید، امروز اگر ایران، مسلان، اسلام، شیعه و انقلابی وجود دارد به برکت خون شهدای بزرگواری است که زنده اند و بر کارهای ما نظارت می کنند.

 

حجت الاسلام مختار امیری دبیر یادواره شقایق های صدرایی، نیز عنوان کرد: دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا اهواز در سال ۸۲ تاسیس شد و از سال تاسیس تاكنون هیچ شهیدی نداشته است، اما این فضا و مدرسه که در گذشته شاپور و سپس شهید مصطفی خمینی نام داشته، شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده اند.

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از شهدای اهواز در این فضا درس خوانده اند و شاید بهتر این بود كه نام این یادواره را یادواره شهدای مصطفی خمینی می گذاشتیم اضافه کرد: اگر دانش آموزان دست به دست هم دهند می توانند بزرگترین كارهای فرهنگی را انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه در این مدرسه شهید علم الهدی، شهید آرامی و به شهدات رسیده اند و می توان گفت بهترین الگو برای معراجی شدن شهدای همین مدارس هستند اذعان داشت: در این مدرسه تاکنون  120 شهید شناسایی شدند و بسیاری از شخصیت های بزرگ کشوری نیز در این مدرسه تربیت شدند.

 

وی عنوان كرد: تا كنون ۱۲۰ شهیدی كه در این مدرسه حضور داشته اند را شناسایی كرده ایم. در حقیقت دانش آموزان ما از چنین مدرسه ای می توانند معراجی شوند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 449795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha