پیروزی ایران در مذاکرات 5+1 حاصل تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب است

مشاور دبیر شورای عالی امنیت ملی، پیروزی ایران را در مذاکرات 5+1 حاصل تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، مهدی محمدی، مشاور دبیر شورای عالی امنیت ملی، امروز(20 آذر) در همایش ولایت فقیه، استمرار حرکت انبیا در اهواز، با اشاره به پیروزی عزتمندانه ایران اسلامی در مذاکرات با گروه 5+1 گفت: مدیریت رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر موجب شده تهدید‌ها به فرصت تبدیل شود و در مذاکرات هسته‌ای پیروزی به دست آید.

 

وی اظهار داشت: مدیریت رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر موجب شده تهدید‌ها به فرصت تبدیل و در مذاکرات هسته‌ای پیروزی حاصل شود.

 

وی خاطر نشان کرد: تاکنون در مورد مدیریت بالفعل رهبر معظم انقلاب، در عبور از بحران‌ها و خنثی کردن فتنه‌های دشمن کمتر صحبت شده، در حالی که موفقیت‌های حاصل شده حاصل تدابیر حکیمانه این رهبر فرزانه است.

 

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: در سال های اخیر، پروژه‌ها و دسیسه های بسیاری از سوی عوامل خارجی در کشور طراحی شده که حکمت و مدیریت رهبر معظم انقلاب، موجب شده کشور از بحران‌ها به سلامت عبور کند.

 

وی با بیان اینکه در بهار سال 87، آمریکا از همه گزینه‌های خود علیه ایران استفاده کرده بود و احساس می‌کرد دیگر چاره‌ای جز پذیرش ایران به عنوان قدرت اول خاورمیانه ندارد، افزود: حمله نظامی، تحریم اقتصادی، عملیات اطلاعاتی، مذاکره، عملیات روانی و رسانه‌ای و ایجاد ناآرامی درون کشور گزینه‌هایی است که آمریکا در اختیار دارد و در آن مقطع زمانی آمریکا از همه گزینه‌های خود استفاده کرد ولی نتیجه‌ای نگرفته بود.

 

وی اضافه کرد: در دوره اصلاحات به گونه‌ای عمل شد که آمریکا باور کرده بودند اگر به ایران فشار وارد کند نتیجه می‌گیرند؛ ولی با گذشت سه سال از روی کار آمدن دولت نهم آمریکا متوجه شد رفتار ایران تابعی از شدت فشارها نیست. دولت اصول‌گرا به آمریکا نشان داد رفتار ایران نه تنها تابع فشارها نیست، بلکه ایران تحت تاثیر فشارها سر سخت‌تر می‌شوند.

 

محمدی، بیان داشت: دشمن اگر به این نتیجه برسد که تحت فشار پاسخ می‌گیرد فشارها را تشدید می‌کند؛ ولی اگر احساس کند رفتار ایران تابع رفتار نیست و قادر به از بین بردن اراده ایران نیست استراتژی خود را تغییر می‌دهد.

 

وی یاد آور شد: الگوی اعمال فشار بر ایران از فوریه سال 2006 از سوی آمریکا آغاز شد؛ ولی نه تنها نتیجه نگرفتند بلکه تعداد سانتریفیوژهای ایران چندین برابر شد. پس از آن که استراتژی فشار دولت بوش نتیجه نداد، راهبرد تک مسیره فشار به راهبرد دو مسیر فشار ـ مذاکره تبدیل شد.

 

مشاور دبیر شورای عالی امنیت ملی، با بیان اینکه تحریم‌های اقتصادی آمریکا برای ایران مانند یک لطف الهی بود و زمان تحریم صنعت فعال‌تر شد، تأکید کرد: اکنون شرایط بازار جهانی به گونه‌ای است که اراده یک دولت بر آن تاثیری ندارد و دولت‌ها قادر به دستور دادن به بخش خصوصی نیستند، همین مساله استراتژی تحریم اقتصادی را ناکار آمد کرده است.

 

وی ادامه داد: استراتژی حمله نظامی آمریکا به ایران نیز اساسا ناکار آمد است، زیرا خود آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که اگر به ایران حمله کنند در بهترین‌ حالت باعث به تاخیر انداختن برنامه هسته‌ای ایران می‌شوند و این برنامه به هیچ وجه متوقف نمی‌شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: زمانی که آمریکا احساس کرد دیگر توان مقابله با ایران را ندارد، در پاییز 87 مذاکرات ژنو یک را ترتیب داد و کاملا مودبانه وارد مذاکره شد.

وی افزود: در فتنه 88 تمرکز بر روی توان کنترل بحران رهبری بود و دشمن سعی داشت این توان را کاهش دهد، زیرا رهبر معظم انقلاب با یک سخنرانی کوتاه همه استراتژی‌های دشمن را به هم می‌ریزد، دشمن بسیار تلاش کرد که خطبه‌های رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه پس از انتخابات خاصیت فصل‌الخطاب بودن نداشته باشد.

 

مشاور دبیر شورای عالی امنیت ملی، اضافه کرد: در روزهای نخست پس از انتخابات مساله تقلب را مطرح کردند و پس از آن که این استراتژی پس از چند روز کارایی خود را از دست داد، افرادی رادر شهر می‌کشتند تا مردم را تحریک کنند. پس از آن که این استراتژی هم کم رنگ شد، از روش تحریم اقتصادی برای کشاندن مردم به خیابان‌ها استفاده کردند.

 

وی در ادامه سخنان خود، خاطر نشان کرد: دشمن سال گذشته بسیار تلاش کرد پیوند مردم با یکدیگر و همچنین پیوند جامعه با دولت را سست کند و آشوب را به درون خانواده‌ها بکشاند، ولی رهبر معظم انقلاب این مساله را به موقع تشخیص دادند.

 

وی تصریح کرد: در روزهای پس از انتخابات، 90 درصد افرادی که به خیابان‌ها آمدند مردم عادی بودند و 10 درصد سازماندهی شده و این در حالی است که در ماجرای روز عاشورا، 95 درصد آشوب گران سازمان دهی شده بودند و مردم این موضوع را متوجه شدند.

 

محمدی خاطرنشان کرد: پس از آن که طرف غربی متوجه شد استراتژی ایجاد ناآرامی در ایران کارایی ندارد، دوباره وارد مذاکره با ایران شد و این محصول درایت حکیمانه رهبری است؛ در مذاکرات دو روز گذشته در ژنو نیز موفقیت‌های خوبی حاصل شد و طرف مذاکره کننده دستور کار ایران را برای مذاکرات آینده پذیرفت.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 4510

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha