تربیت راوی برای بیان واقعه صحرای طبس/ نیاز ۸۰۰ میلیون تومانی برای آبرسانی به مسجد شکر

خبرگزاری شبستان: جانشین مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تربیت راوی برای بیان دقیق وقایع صحرای طبس به کاروانهای راهیان نوری که از آن مسیر عبور می کنند، در دستور کار قرار دارد، گفت: سخنران محوری مراسم بزرگداشت سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس هنوز مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ پاسدار رضا برازنده مقدم صبح امروز (31 فروردین) در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهارداشت: در 5 اردیبهشت 1359 با وقوع حادثه صحرای طبس، یک دستاورد عظیم نصیب جمهوری اسلامی ایران شد.

 

وی با اشاره به اینکه مراسم بزرگداشت این واقعه بزرگ، همچون سالهای گذشته در محل صحرای طبس برگزار می شود، افزود: «دعای کمیل و دعای ندبه» در محل امامزاده حسین بن موسی الکاظم(علیه السلام) در راستای بزرگداشت این واقعه قرائت می شود.

 

وی ادامه داد: مراسم اصلی این حادثه مهم نیز ساعت 10 صبح روز 5 اردیبهشت با حضور فرماندهان لشکری و مسئولان کشوری، استاندار و مدیران کل استانی در محل مسجد شکر برگزار می شود.

 

حضور خانواده شهید"منتظر قائم" در مراسم بزرگداشت سالروز شکست آمریکا

جانشین مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی از اعزام جمعی از مردم شهرستان طبس به محل وقوع این حادثه عظیم در صبح 5 اردیبهشت خبر داد و گفت: خانواده شهید "محمد منتظر قائم" نیز به همراه دیگر خانواده معظم شهدا در این مراسم شرکت خواهند کرد.

 

وی از اجرای برنامه کویرنوردی در حاشیه این مراسم خبر داد و افزود: همچنین جمعی از دوچرخه سواران مسیر بیرجند تا واقعه صحرای طبس را با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان و معاونت تربیت بدنی سپاه رکاب خواهند زد.

 

سخنران محوری مراسم واقعه صحرای طبس هنوز مشخص نیست

برازنده مقدم با اشاره به اینکه سخنران محوری این مراسم هنوز به طور دقیق مشخص نشده است، افزود: ساخت موزه استکبارسنیزی و مسجد شکر برعهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان است که در این دو سال اقدامات خوبی در این راستان انجام شده است.

 

وی زیرسازی محوطه سایت با مساحت 9 هزار کیلومتر، محوطه سازی پارکینگ خودروهای سنگین، آسفالت 60 درصدی محوطه به مساحت 5 هزار متر مربع و آماده سازی باند کندروی مسیر یزد به طبس را از جمله این اقدامات عنوان کرد که در این راستا 120 میلیون تومان هزینه شده است.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: 100 میلیون تومان از محل مساعدت های استاندار و 20 میلیون تومان از محل اعتبارات جاری بنیاد حفظ آثار هزینه شده است.

 

نیاز 800 میلیون تومانی برای آبرسانی به مسجد شکر

برازنده مقدم تاکید کرد: با توجه به اینکه مسجد شکر در مسیر استانهای یزد، اصفهان و کرمان قرار گرفته و معبر ورودی این استانها به خراسان جنوبی است و هرساله در ایام عید نوروز و تابستان، زائران زیادی از این مسیر به زیارت علی بن موسی الرضا(علیه السلام)مشرف می شوند که تامین آب شرب این محل، یکی از نیازهای اساسی است.

 

وی با اشاره به اینکه در این راستا موافقت خط انتقال آب از محل نیروگاه حرارتی در 30 کیلومتری صحرای طبس تا مجموعه سایت انجام شده و در سال جاری، لوله گذاری آغاز می شود، گفت: بر اساس برآورد برای اجرای این طرح 800 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

 

جانشین مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سال گذشته در جهت بازسازی واقعه صحرای طبس، با هماهنگی های انجام شده با فرماندهان ارشد نظامی کشور، حدود 15 تریلی امکانات و تجهیزات نظامی مربوط به همان زمان، به منطقه منتقل شد که این اقدام بیش از 50 میلیون تومان هزینه دربرداشته است.

 

تربیت روای برای بیان وقایع صحرای طبس

برازنده مقدم تاکید کرد: یکی از برنامه های بنیاد حفظ آثار، تربیت راوی برای بیان دقیق وقایع صحرای طبس به کاروانهای راهیان نوری است که از این مسیر عبور می کنند.

 

وی درخصوص مرکز فرهنگی دفاع مقدس مرکز استان نیز توضیح داد: قرار است عملیات فتح المبین در این مرکز جانمایی شود که اگر این اقدام اجرایی شود، برگ زرینی برای استان خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه 32 هکتار برای ساخت این مرکز اختصاص یافته است، یادآور شد: در سال گذشته 100 میلیون تومان به این مرکز اختصاص یافت.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 452398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha