ارتقاء سطح آگاهیهای حقوقی عمومی، از مهمترین اهداف آموزشی قوه قضائیه است

خبرگزاری شبستان: رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: ارتقاء سطح آگاهیهای حقوقی عمومی، از مهمترین اهداف آموزشی قوه قضائیه در حوزه آموزش برون سازمانی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی مظفری در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز علمی کاربردی قوه قضائیه در استان خراسان رضوی، با اشاره به جایگاه رفیع تعلیم و تربیت در میان آیات و روایات اسلامی افزود: اهمیت علم آموزی ، تعلیم و تربیت و تهذیب نفس هم در آیات قرآن حکیم و هم در گفتار و سیره عملی ائمه معصومین (علیهم السلام) به روشنی قابل مشاهد و الگوگیری است.

 

وی با اشاره به سیاستهای کلان دستگاه قضایی در حوزه آموزشی گفت: در سالهای اخیر حوزه آموزش به شدت مورد توجه مسئولان و تأکید ریاست محترم قوه قضائیه قرار گرفته است و از این رو شاهد ارتقاء کمی و کیفی حوزه آموزش در دستگاه قضایی هستیم.

 

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: قوه قضائیه در دو حوزه آموزش درون سازمانی و همچنین حوزه آموزش برون سازمانی اقدامات متعددی را ساماندهی کرده که تأسیس و راه اندازی مرکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه قضایی از جمله در استان خراسان رضوی را می توان در این راستا ارزیابی نمود.

 

مظفری با اشاره به برخی از اقدامات قوه قضائیه در حوزه آموزش درون سازمانی افزود: آموزش در ساحت بیرونی نیز مورد توجه دستگاه قضایی بوده و با هدف ارتقاء سطح آگاهیهای حقوقی عمومی، تربیت نیروهای نخبه و متخصص و کارآمد و مؤمن در حوزه علم حقوق و دانش قضایی و همچنین تحقق اهداف و چشم اندازهای اسناد توسعه ای کشور و برنامه توسعه قضایی اقدامات این مرکز علمی را ساماندهی کرده است.

 

وی با خطیر خواندن وظیفه مسئولان و کادر آموزشی این مراکز افزود: باید این مراکز با تربیت نیروهای مؤمن و متخصص و کارآمد به عنوان پشتوانه جامعه حقوقی به شمار آیند و به رشد علمی کشور به ویژه با تأکید بر حوزه کاربردی کمک نمایند.

 

وی رشد آگاهیهای حقوقی جامعه را از دیگر اهداف این مراکز برشمرد و خاطر نشان کرد: در صورت توانمندی جامعه در حوزه علم حقوق و ترویج و ارتقاء فرهنگ حقوقی شاهد پیشگیری از وقوع بسیاری از ناهجاریها و جرایم و نهایتاً سالم سازی جامعه خواهیم بود.

 

پایان پیام/

کد خبر 452546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha