متاسفانه ارائه فرهنگ اهل بیت (ع) در جامعه کم رنگ است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه یزد با اشاره به فرهنگ غنی اهل بیت (علیه السلام) برای زندگی در جامعه اسلامی گفت: متاسفانه ارائه فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) در جامعه کم رنگ است. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد روز گذشته (۱اردیبهشت) در نشست مدیران ادارات اداره کل تبلیغات اسلامی یزد گفت: انقلاب اسلامی با نفوذی که در جهان داشت توانست برای اولین بار شیعه را به جهانیان عرضه نماید که در این راستا نیز عنایات خداوند و همت امام خمینی (ره) و حضور مردم مهم‌ترین عوامل این جهانی شدن بودند.


وی افزود: امروز متاسفانه فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) همچنان کم توجه مانده است و در این جهت نیز باید با کار فرهنگی بتوانیم این فرهنگ را هم در جامعه و هم در فرا‌تر از جامعه اسلامی فراهم نماییم و این را نیز جز ضروری‌ترین وظایف مسئولان در نظام اسلامی و خود بدانیم.


امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: اقدامات اخیر عربستان در جهت تفرقه بین شیع ه و سنی بود که مسئولین و دست اندرکاران نظام باید جواب توطئه‌ها دشمنان اسلام را به صورت منطقی با همدلی و همبستکی دهند.


وی ادامه داد: آگاه‌سازی جوانان از مکتب واقعی شیعه و اهل‌بیت (علیهم السلام) در عصر امروز بسیار مهم و ضروری است و مسئولان نظام باید فارغ از مسائل سیاسی و حزبی نسبت به ایجاد همبستگی بین جوانان شیعه و سنی در جامعه اسلامی بکوشند. 


نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد گفت: یکی از بهترین راه‌های نفوذ توطئه‌های دشمنان در فرهنگ ملت نفوذ در خانواده‌ها و همچنین دور کردن مردم از دین است که در این راستا ما باید با فعال کردن مساجد، برگزاری نمازهای جماعت پرشور، جذب جوانان و شبهه‌زدایی در جامعه نقشه‌های آن‌ها را نقش بر آب کنیم.


ناصری گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی جامعه و نظام باید با آموزش والدین در مورد روش‌های مراقبتی از فرزندان در برابر آسیب‌های اجتماعی از قبیل ماهواره و اینترنت، جامعه به ویژه جوانان را از این آسیب‌ها رهایی دهند.

 

پایان پیام/

کد خبر 452900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha