راهکارهای جلوگیری از خشونت در خانواده

خبرگزاری شبستان:یک روانشناس با بیان اینکه خانواده ها باید مهارت های زندگی را به فرزندانشان یاد دهند گفت: کم سوادی، بیکاری، اعتیاد، مشکلات زناشویی، فقر فرهنگی و مردسالاری از دلایل عمده خشونت علیه زنان است.

دکتر مصطفی فروتن، روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره ی آسیب اجتماعی خشونت در خانواده اظهار کرد:یکی از آسیب هایی که نه تنها زنان را بلکه مردان را هم تهدید می کند آسیب اجتماعی خشونت در خانواده ها است.

 

وی با بیان اینکه زنان بیشتر مورد خشونت قرار می دهند افزود:خشونت علیه زنان شکل های مختلفی از جمله  خشونت جسمانی، کلامی، اقتصادی، شغلی و ... بروز می دهد.

 

این روانشناس تصریح کرد: کم سوادی، بیکاری، اعتیاد، مشکلات زناشویی، فقر فرهنگی و مردسالاری از دلایل عمده خشونت علیه زنان است.

 

فروتن بیان کرد:خانواده ها باید پیش، پس و در حین ازدواج فرزندانشان از آنان در هر شرایطی حمایت کنند تا زندگی در روند صحیح ادامه یابد.

 

وی اظهار کرد:یکسری باورهای غلط موجب  بروز خشونت می شود که باید پاک شود و خانواده ها فرزندانشان را درست تربیت کنند.

 

فروتن ادامه داد:انتخاب اصولی در زندگی خیلی اهمیت دارد و افراد هنگام ازدواج حتی باید به نشانه های هرچند کوچک توجه داشته باشند و با فرد مناسبی ازدواج نمایند.

 

وی تاکید کرد: خانواده ها باید به فرزندانشان مهارت های زندگی را یاد دهند  و فرزندانشان را مسوولیت پذیر در خانواده و اجتماع بار بیاورندو آستانه تحمل آنان را بالا ببرند تا با رخ دادن یک مسئله کوچک کنترل خود را از دست ندهند.

پایان پیام/

 

کد خبر 452915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha