تعظیم ایام الله، عامل تداوم انقلاب اسلامی است

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام طائب گفت: ایام شهادت حضرات معصومین علیهم السلام، ایام الله است و مردم با تعظیم ایام الله، انقلاب اسلامی را بیمه کرده اند.

 

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام مهدی طائب، استاد حوزه و فرمانده قرارگاه عمار، امروز دوم اردیبهشت ماه 1394 در دفتر آیت الله سید محمدعلی علوی حسینی گرگانی در تهران گفت: تعظیم ایام شهادت حضرات معصومین ریشه در قرآن دارد و ملتی که این ایام را تعظیم کرد به پیروزی دست خواهد یافت.

 

وی با بیان اینکه یأس، عامل شکست انسان ها و امت هاست، خاطرنشان کرد: انسان مأیوس با وجود اینکه قدرت و نیرو دارد اما نمی تواند حرکت کند؛ اما کسی که به خدا وصل شده هیچگاه دچار یاس نمی شود زیرا نیروی خدا تمام نشدنی است.

 

"خدا دارم"؛ رمز عبور از یأس

این استاد حوزه ادامه داد: استاد بنده در اوایل طلبگی ام در قم با قرائت آیه «لِكَيْلَا تَأْسَوْا عَلَى مَا فَاتَكُمْ وَلَا تَفْرَحُوا بِمَا آتَاكُمْ» (سوره حدید، آیه 23)، فرمود: قرآن به ما دستور داد تحت تاثیر از دست دادن اموال غمگین نشوید و یا با به دست آوردن امکانات بسیار مغرور و مست نشوید. مومن چون به خدا وصل می شود و به این ترتیب به منبعی لایزال متصل شده است، هیچگاه غمگین و ناامید نمی شود و هر گاه به مرحله یاس رسید با گفتن اینکه "خدا دارم" از این مرحله به سلامت عبور می کند.

 

وی با اشاره به اینکه آل سعود مانند فرعون، صبح، ظهر و شب بچه ها را می کشد تا انصارالله دچار یاس شود، تصریح کرد: اما این نیروی انقلابی مانند قوم موسی با توکل بر خدا و تعظیم ایام الله، فرعون زمان را شکست خواهد داد.

 

حجت الاسلام طائب اضافه کرد: وقتی فرعون تصمیم گرفت حضرت موسی و تمام یارانش را به قتل برساند خدا به موسی دستور داد شبانه آنان را از شهر بیرون کند؛ موسی چنین کرد و به اصحابش گفت: شما را از راه خشکی از دست فرعونیان نجات خواهم داد اما چون مسافتی پیمودند به دریا رسیدند و پس از مدتی لشکریان فرعون به آنان نزدیک شدند. در چنین فضایی یاران موسی به اوج یاس رسیدند و به حضرت گفتند: تو گفتی ما را از راه خشکی از چنگال فرعون و لشکریانش نجات خواهی داد؛ در حالی که پیش روی ما دریا و پشت سر ما آنها قرار دارند. در این هنگام موسی به یاد خدا افتاد و خداوند مسیری را در دریا برای آنها باز کرد و آنها نجات یافتند؛ و این نجات در نتیجه تعظیم ایام الله از سوی پیامبر خدا بود: « وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَى بِآيَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللّهِ »(سوره ابراهیم، آیه 5).

 

وی با تاکید بر اینکه یمنی ها که برای اجرای احکام خدا قیام کرده اند مطمئنا بر آل سعود پیروز می شوند، اظهار داشت: ایام شهادت اهل بیت علیهم السلام، ایام الله است زیرا دشمنان به دلیل اینکه هدف حضرات معصومین اجرای احکام و دستورات الهی بود آنان را به قتل رساندند و نه به دلیل خصومت شخصی.

 

 

تعظیم ایام الله، عامل تداوم انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام طائب افزود: تعظیم ایام شهادت حضرات معصومین (ع) ایام الله است و ملت ما به دلیل اینکه این ایام را گرامی می دارد با تحمل تمام شداید و سختی ها در این 36 سال انقلاب را بیمه کرده اند.

 

وی با بیان اینکه ائمه (ع) مظهر کرامت و رحمت هستند، خاطرنشان کرد: مرحوم آقای مصطفوی می گفت: یکی از اساتید ما در کربلا به امام حسین می فرمود: شما را به مادرتان زهرا قسم! در قیامت، شمر را شفاعت نکنید. گفتند: چه می گویید؟ گفت شما این خانواده را نمی شناسید آنها سراسر کرامت هستند آنچنان که حتی ممکن است قاتلی مانند شمر را نیز شفاعت کنند.

 

نام امام هادی زنده و از قاتلانش خبری نیست!

 

این استاد حوزه با بیان اینکه دشمن تصور می کرد با کشتن امام هادی علیه السلام، نام ایشان از بین می رود، تصریح کرد: امروز شما در این مکان برای اقامه عزای شهادت حضرت گردهم آمدید اما آیا نامی از متوکل و معتز به جای مانده است؟

 

حجت الاسلام طائب در پایان با بیان اینکه مردم مومن در راه خدا دچار یاس نمی شوند، خاطرنشان کرد: امام خمینی رحمت الله علیه که عبد صالح خدا بود زمانی که همه از حمله صدام ترسیده بودند، گفتند: ما هیچ ترسی از او نداریم زیرا خدا را داریم.

 

پایان پیام/

کد خبر 452973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha