گیلان میزبان جشنواره کشوری جلوه های فرهنگ رضوی  در مطبوعات وخبرگزاری ها

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری‌های کشور به میزبانی این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری شبستان از گیلان، حسین ابراهیمیان، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان امروز (۲اردیبهشت )در نشست خبری برگزاری جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در مطبوعات وخبرگزاری‌های کشور اظهار کرد: نخستین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری‌های کشور سال 90 به میزبانی گیلان برگزار شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در دوره‌های دوم تا چهارم  فقط در بخش مطبوعات  برگزار شد افزود: امسال پنجمین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در مطبوعات وخبرگزاری‌های کشور برگزار می‌شود.

ابراهیمیان اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری و مذهبی و تقدیر از تولیدکنندگان و پدید آورندگان آثار برتر رسانه‌ای مرتبط با فرهنگ رضوی را از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

وی با اشاره به بخش مطبوعات جشنواره گفت: در بخش مطبوعات علاقمندان باید آثار خود را در بخش‌های تیتر، سرمقاله و یاداشت، خبر، گزارش، مصاحبه ومقاله ارسال کنند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: خبرگزاری‌ها نیز می‌توانند خبر، گزارش، مصاحبه و عکس خود را به دبیر خانه جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به محورهای جشنواره اذعان کرد: سیره عملی و نظری امام رضا( علیه السلام )، اوضاع سیاسی – اجتماعی دوران امامت، تاثیر فرهنگ رضوی و ابعاد معنوی شخصیت تابناک امام هشتم در تقویت باورهای دینی و فرهنگی، دعا، زیارت و توسل، نماز، احادیث، مناظرات و امر به معروف و نهی ازمنکر در سیره عملی امام رضا(علیه السلام )، انعکاس اخبار و گزارش‌های جشنواره در رسانه‌ها و فرهنگ و اقتصاد اسلامی از جمله محورهای جشنواره است.

ابراهیمیان تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند در هر بخش سه اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی آخرین مهلت ارسال آثار را تا 31 تیر سال جاری اعلام کرد و افزود: آئین اختتامیه و معرفی برگزیدگان، 29 مرداد برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانه اینترنتی WWW.qilan.shamstoos.irمراجعه کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال شد.

پایان پیام/

کد خبر 453069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha