اهدای قرآن های نو و بلا استفاده مردم در طرح نورباران

خبرگزاری شبستان: مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی گفت: مردم می توانند با اهدای قرآن های نو و بلا استفاده در منازل به کلیه دفاتر تبلیغات اسلامی و موسسات قرآنی سراسر استان در طرح نور باران شرکت کنند.

حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی ومسئول اجرای طرح نورباران در استان مرکزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: طرح نورباران با حمایت سازمان دارالقرآن‌ الکریم و اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی و با حمایت‌های ویژه خیران قرآنی در شهرستان های استان مرکزی به اجرا درمی‌آید و دارالقرآن‌‌کریم مسئول توزیع کتب قرآن را عهده‌دار است.

وی با تاکید بر اینکه در این راستا لازم است که این مصحف شریف به آسانی در دست علاقمندان و مشتاقان قرار گیرد، افزود: در سال گذشته32500 جلد قرآن کریم توسط خیرین قرآنی در شهرستان های شازند، اراک، محلات، دلیجان، تفرش و زرندیه تهیه و در برخی شهرستان ها اهداءشد.

حجت الاسلام شفیعی اظهار کرد: این طرح با هدف توسعه قرآنی صورت می‌گیرد و تمامی قرآن‌هایی که با کمک خیران قرآنی چاپ شده به صورت رایگان در مناطق محروم توزیع می‌شود و غیر قابل فروش است دیدگاه ما در این طرح بیشتر به مناطق کم برخوردار است هرچند که در استان مرکزی نیز مناطق محرومی وجود دارد که نیازمند قرآن هستند.

مسئول اجرای طرح نورباران در استان مرکزی اضافه کرد: با مشورتی که صورت گرفت تصمیم گرفتیم کمبود قرآن در مناطق محروم را با مشارکت‌های مردمی جبران کنیم تا بتوانیم در چاپ و توزیع قرآن گام‌های بهتری برداریم.

وی با بیان اینکه طرح نورباران در دو شیوه متفاوت برگزار می شود خاطرنشان کرد: در شیوه اول مردم می توانند برای چاپ و توزیع هر جلد قرآن کریم مبلغ یکصد هزار ریال را به شماره حسابی که اعلام خواهد شد به نام خیرین قرآنی واریز کنند در شیوه دوم مردم می توانند با اهدای قرآن های نو و بلا استفاده در منازل به کلیه دفاتر تبلیغات اسلامی و موسسات قرآنی سراسر استان در این طرح شرکت کنند.

مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه کتاب‌های قرآن اهدایی در قالب طرح نور باران ‌بین مساجد، حسینیه‌ها هیئات مذهبی، جلسات قرآنی و غیره توزیع می‌شود، افزود: محل توزیع کتب قرآن شهرستان های استان مرکزی و روستاهای تابعه است.

قربان پور در پایان سخنان خود اظهارکرد: کمک خیرین ،اصناف و بازاریان،ادارات وسازمان های دولتی می تواند در انجام بهتر فعالیت های چاپ وتوزیع قرآن مثمر ثمر باشد وتصمیمات خوبی برای هر چه بهتر برگزار شدن این طرح قرآنی نور باران در استان مرکزی در دست اقدام است.

پایان پیام/

کد خبر 453277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha