عملکرد دستگاهها در زمینه حقوق شهروندی و عفاف و حجاب مورد نظارت و بازرسی قرار می گیرد

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد عفاف و حجاب و حقوق شهروندان استانداری گلستان گفت: این ستاد دارای ۲ کارگروه عفاف و حجاب و کارگروه حقوق شهروندی است که به زودی عملکرد دستگاهها در زمینه برنامه های شهروندی و عفاف و حجاب مورد نظارت و بازرسی قرار می گیرد.

محمد زاهدی، کارشناس امور اجتماعی و رئیس ستاد عفاف و حجاب و حقوق شهروندان استانداری گلستان، صبح امروز (5 اردیبهشت) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: امروز استکبار جهانی یافته است که با سلاح جنگ نمی تواند با ملت بزرگ ایران به نبرد بپردازد، بلکه از طریق تهاجم و ناتوی فرهنگی به دنبال انحراف فرهنگی است و از طریق رسانه ای این هدف را دنبال می کند.

 

وی افزود: بر اساس مصوبه 566 شورای انقلاب فرهنگی در سال 84 برای دستگاههای اجرایی کشور 300 وظیفه تعیین شده است تا بر اساس این وظایف در مسیر توسعه فرهنگ عفاف و حجاب حرکت کنند.

 

زاهدی در ادامه اظهار داشت: به دنبال این مصوبه ستادی تحت عنوان ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان در وزارت کشور تشکیل شد.

 

وی اذعان کرد: ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان به ریاست وزارت کشور است که در استانها به ریاست استاندار تشکیل می شود.

 

رئیس ستاد عفاف و حجاب و حقوق شهروندان استانداری گلستان همچنین خاطرنشان کرد: ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان دارای 2 کارگروه عفاف و حجاب و کارگروه حقوق شهروندی است و در استانها به ریاست استاندار و نایب رئیس آن نیز معاون سیاسی امنیتی استاندار و دبیر این ستاد بر عهده مدیرکل امور اجتماعی است.

 

وی همچنین گفت: در هفته گذشته در همین راستا جلسه ای نیز در علی آباد کتول با روسای دستگاهها داشتیم که در این جلسه که در سایر شهرستانها نیز اجرایی می شود در خصوص اجرای برنامه های فرهنگی و قانونی که برای توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و به ویژه در دستگاههای دولتی تعریف شده است پیگیری های لازم انجام می شود.

 

کارشناس دفتر امور اجتماعی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: با این اقدامات مقرر شد به زودی یک نظارت و بازرسی در خصوص عملکرد دستگاهها در زمینه برنامه های شهروندی و عفاف و حجاب داشته باشیم.

 

زاهدی تصریح کرد: انتظار می رود با همکاری و اهتمام جدی همه مسئولان استان بتوانیم شاهد توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و حقوق شهروندی باشیم تا شاهد بسیاری از آسیب ها و مشکلات موجود در جامعه نباشیم.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 453453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha