سیزدهمین دوره آموزشی قرآنی در گلستان برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: سیزدهمین دوره آموزشی قرآنی با حضور یک هزار و ۲۰۰ نفر داوطلب در دو مقطع سنی بالای ۱۲ سال و زیر ۱۲ سال برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عصر روز گذشته (9 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران گفت: سیزدهمین دوره آموزشی قرآنی استان گلستان در روز جمعه 11، اردیبهشت برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه آزمون های قرآنی از سال 89 شروع به فعالیت کردند، افزود: هرساله این آزمون ها در دونوبت انجام می شود.

 

حجت الاسلام فضیلت اظهارداشت: در این دوره از آموزش ها تعداد یک هزار و 200 داوطلب در دو مقطع سنی بالای 12 سال و زیر 12 سال به رقابت خواهند پرداخت که از این تعداد 77 درصد بانوان هستند.

 

وی با اشاره به اینکه این آزمون در دو نوبت برگزارمی شود، تصریح کرد: نوبت اول از ساعت 8:30 تا 10:30 برای تمامی رشته های حفظ و نوبت دوم از ساعت 11 تا 12:30 برای سایر رشته انجام خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تفکیک سنی داوطلبین را یکی از تفاوت های این دوره دانست و گفت:  اجرای آزمون در این دوره برعهده موسسه های قرآن تحت پوشش و نظارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

وی یادآور شد: این آزمون به صورت متمرکز همزمان با سراسر کشور در هشت شهرستان استان همچون گرگان، علی آباد، آق قلا، آزادشهر، بندرگز، بندر ترکمن، گنبد و رامیان برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام فضیلت افزود: شهرهای گرگان، علی آباد و آق قلا به ترتیب از بالاترین شرکت کننده برخوردار هستند.

 

وی اظهارداشت: شرکت کنندگان می توانند با مراجعه به موسسات قرآنی، جامعه القرآن، کانون های فرهنگی هنری مساجد، موسسات دیگر مانند سازمان تبلیغات اقدام کنند و هم می تواند به عنوان داوطلبین آزاد شرکت کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: نتایج آزمون در اواخر خرداد ماه اعلام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه از شرکت کنندگان زیر 12 سال آزمون کتبی گرفته نخواهد شد، تصریح کرد: طبق آیین نامه ای که از معاونت مربوطه در وزارت ارشاد ابلاغ شده آزمون شفاهی از آنان به عمل خواهد آمد.

 

حجت الاسلام فضیلت گفت: آزمون شفاهی زیر 12 سال در (17 اردیبهشت) برگزار می شود.

 

وی تلاش برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم، ارزیابی عملکرد آموزش موسسات قرآنی که تحت پوشش و حمایت وزارت ارشاد هستند، توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و تربیت نیروی انسانی مانوس با قرآن را از اهداف برگزاری این دوره آموزشی قرآنی اعلام کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: بر اساس آیین نامه مربوطه افرادی که بالاترین امتیاز را کسب کنند از خدمات بیمه فعالان قرآن بهره مند خواهند شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 454921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha