دستگیری جاسوس اسراییلی در مصر

<BR> نیروهای امنیتی مصر یک اسراییلی را به جرم جاسوسی در جریان انقلاب مردمی این کشور دستگیر کردند.<BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان، یک اسراییلی که به گفته مقامات قضایی مصر از ماموران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی است به جرم جاسوسی در جریان انقلاب مردمی مصر به دست نیروهای امنیتی این کشور دستگیر شد.
این جاسوس اسراییلی در جریان انقلاب مصر سعی می کرد تا تا جوانانی را که در تظاهرات شرکت می کردند برای خیانت به کشور خود فریب دهد.
یکی از مقامات قضایی مصر در این باره می گوید : مامور اطلاعاتی رژیم صهیونیستی هر روز جوانان را تحریک می کرد تا درگیری های فرقه ای راه بیندازند و برای جلب نظر این جوانان میان آنها پول توزیع می کرد.
به گفته وی این جاسوس اسراییلی همچنین جوانان قوی و نیرومند مصری را تشویق به مقابله با نیروهای امنیتی مصر می کرد.
جوانان مصری که این جاسوس اسراییلی به آنها مراجعه کرده بود با معرفی وی به نیروهای امنیتی مصر شرایط دستگیری او را فراهم کردند.
در اوایل سال جاری نیز سیرت ماتکال یکی از اعضای واحد شناسایی فرماندهی اسراییل در بحبوحه اعتراض های ضد دولتی مردم مصر در این کشور دستگیر شد.
بنابر گزارش رویترز ، مصری ها در ماه ژانویه سال جاری قیام خود علیه رژیم حامی اسراییل حسنی مبارک ، رییس جمهوری دیکتاتور مصر را آغاز کردند و به حکومت 30 ساله وی پایان دادند.
پس از به ثمر رسیدن این انقلاب تظاهر کنندگان مصری تظاهرات گسترده ای را در برابر سفارت اسراییل در قاهره به راه انداختند و با به آتش کشیدن پرچم اسراییل خواستار اخراج ییتژاک لوانون ، سفیر رژیم صهیونیستی از کشور خود شدند.
 

کد خبر 45524

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha