فعالیت بیش از ۹۱ هزار هیأت مذهبی در کشور

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام و المسلمین روحانی نژاد با بیان این که بیش از ۹۱ هزار هیأت مذهبی در کشور فعالیت می کند، گفت: بیش از ۵۶ هزار مداح در بانک اطلاعات سازمان موجود است که در سراسر کشور فعال هستند و برای برنامه مداحان تدابیری از جمله دوره های آموزشی تدارک دیده شده است .

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام و المسلمین روحانی نژاد معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی امروز (24 اردیبهشت) در چهارمین هم‌اندیشی تشکل‌های شاخص جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی که در سالن همایش اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در رابطه با هیئات مذهبی و کانون های فرهنگی و تبلیغی در کشور مأموریت هایی انجام داده است.  

 

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه بیش 91 هزار هیأت مذهبی در کشور فعالیت می‌کنند و از سازمان تبلیغات مجوز دریافت کردند.

 

حجت الاسلام و المسلمین روحانی نژاد با اشاره به این که شورای هیئات مذهبی، هیأت های مذهبی را اداره می کند، گفت: بیش از 56 هزار مداح در بانک اطلاعات سازمان موجود است که در سراسر کشور فعال هستند و برای برنامه مداحان تدابیری از جمله دوره های آموزشی تدارک دیده شده است .

 

 

وی با بیان این که تشکل های مذهبی و فرهنگی از اوایل دهه هشتاد فعال شد، افزود: 300 تشکل در سارسر کشور شناسایی شده است که جامعه هدف آن جوانان هستند و سازمان تبلیغات اسلامی از این تشکل ها حمایت می کنند.  

 

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی بیان داشت: جهت کاهش مشکلات سیستم های اداری مرکز توسعه فعالیت های تشکل های مذهبی تشکیل شده است که این شبکه ای ایجاد کرده است تا تشکل های مذهبی برنامه های خود را با هم مبادله کنند و با هم هم افزایی داشته باشند.

 

حجت الاسلام و المسلمین روحانی نژاد با بیان این که برخی تشکل های مذهبی بین هزار تا 25 هزار نفر مخاطب دارند، عنوان کرد: حضرت آقا در سخنرانی اول فروردین از مجموعه مردمی که در کشور فعال هستند، تشکر کردند و این موضوع نشان می دهد که مقام معظم رهبری (مدظله) به این مجموعه توجه ویژه دارد، بنابراین ما باید منسجم تر از گذشته به این مسأله توجه داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: به لحاظ محدودیت هایی که داشتیم 100 تشکل در قم گردآمدند که در 3 کارگروه تقسیم شدند تا در سال 94 برخی برنامه های خود را مبادله و در صورت توافق عملی کنند.

 

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در پایان گفت: امید است تشکل های مذهبی بتوانند جبهه فرهنگی انقلاب در شبکه مردمی را ایجاد کنند، توامندی خود را ارتقا داده و روز به روز فعالیت های علمی تر و قابل قبولی ارائه دهند.  

 

پایان پیام/

 

کد خبر 458326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha